Papp Ilona (szerk.)

Szolgáltatási menedzsment


Szolgáltatási trendek, fejlődési irányok

A világon lezajlott folyamatok, gazdasági jellemzők egyértelműen bizonyítják, hogy a modern gazdasági fejlődés elengedhetetlen feltétele a szolgáltatások megfelelő színvonala. A gazdaság fejlettségével az infrastruktúra aránya karakterisztikusan változik, mind nagyobb, s mind döntőbb részévé válik az egész emberi tevékenységnek, sőt egyre inkább létfeltétele lesz is annak. A gazdaságfejlődés történelmi vonulatában a primer, majd a szekunder szektor után a tercier szektor tölti be a fejlődést előmozdító, azt alapvetően meghatározó szerepet. A legfejlettebb országokban − mint ezt néhány évtizeddel ezelőtt számos elemzés [Gershuny-Miles (1983), Lewis (1991), Matthyssens et al. (1993)] már kimutatta − egyértelműen megfigyelhető a szolgáltatási innovációk központba kerülése a gazdasági, társadalmi folyamatok alakulásában, alakításában. Magyarországon pedig ebben az időszakban egyértelműen az a helyzet állt elő, hogy a szolgáltatások, az infrastruktúra abszolút és relatív elmaradottsága − ami közel százéves folyamat eredménye − a fejlődés alapvető gátjává vált. Ennek bizonyos mértékű felismerése, párosulva a piacgazdasági berendezkedésre történő áttéréssel, alapvető változási folyamatokat indított el.

Szolgáltatási menedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 161 5

Hivatkozás: https://mersz.hu/papp-szolgaltatasi-menedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave