Papp Ilona (szerk.)

Szolgáltatási menedzsment


A szolgáltatások külgazdasági szerepe

A szolgáltatások nemzetközi fejlődésének jellemzésénél végül azok külgazdasági szerepével foglalkozunk, s a szolgáltatások „külkereskedelmének” alakulását foglaljuk össze röviden. A tercier szektor, a szolgáltatások fejlődése természetesen azzal a következménnyel is járt, hogy a külgazdasági kapcsolatokban is nőtt a szolgáltatások jelentősége, szerepe. Ugyanakkor az is természetes, hogy a szolgáltatások sajátosságai, jellemzői következtében a külkereskedelemben messze elmarad részesedésük az egy-egy nemzetgazdaságon belüli súlyuktól. A nemzetközi szolgáltatáskereskedelem növekedése a hetvenes évek első felében még messze elmaradt a termékkereskedelem bővülésétől, a nyolcvanas évek közepétől viszont megfordult a tendencia, a szolgáltatáskereskedelem fejlődésének dinamikája jelentősen meghaladja a termékkereskedelemét. Az utóbbi évtizedben a szolgáltatások részesedését az egyes fejlett országok és Magyarország külgazdasági kapcsolataiban a 2.4. sz. és a 2.5. sz. táblázatok szemléltetik.

Szolgáltatási menedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 161 5

Hivatkozás: https://mersz.hu/papp-szolgaltatasi-menedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave