Papp Ilona (szerk.)

Szolgáltatási menedzsment


Stratégiai szövetségek

A nyolcvanas évektől a multinacionális és transznacionális cégek eredményességük fokozása, hosszú távú stabilitásuk és befolyásuk erősítése érdekében egyre nagyobb számban kötnek ún. stratégiai szövetségeket. A hagyományos kereskedelmi, piaci kapcsolatoktól eltérően a stratégiai szövetségek hosszabb távra tervezik meg a piaci lehetőségek kihasználását, és megállapodnak a kutatásigényes területek beruházásainak és a jövőbeli eredményeknek a megosztásáról is. A közgazdasági szakirodalomban a stratégiai szövetségek többféle definíciója található. Az egyik meghatározás szerint11 „a stratégiai szövetség közös célok megvalósítását szolgáló kétoldalú vagy sokoldalú együttműködési egyezmény, a partnerek megőrzik viszonylagos stratégiai önállóságukat, és a felek bizonyos mértékű tevékenységi integrációja valósul meg”. Egy másik definíció12 azt emeli ki, hogy „a stratégiai szövetség olyan hosszú lejáratú megállapodás, amelyet a közös célok, a közös kockázat és az együttműködés szükséglete határoznak meg”.

Szolgáltatási menedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 161 5

Hivatkozás: https://mersz.hu/papp-szolgaltatasi-menedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave