Papp Ilona (szerk.)

Szolgáltatási menedzsment


B2B és B2C szolgáltatások

A termelői és fogyasztói szolgáltatáscsoportosításhoz hasonló tartalmat jelent Turban2 kategorizálása. A szolgáltatások ezen csoportosításánál a business–to–business (B2B) és a business–to–consumer (B2C) típusokat különböztethetjük meg. Az első csoport esetében mind az eladó, mind a vevő üzleti vállalkozás, illetve gazdálkodó szervezet. A második csoportba azok a szolgáltatások tartoznak, amelyeknél a szolgáltatás vásárlója egyéni fogyasztó. Így például a személyi szolgáltatások teljes köre a B2C csoportba tartozik, az üzleti tanácsadási, számviteli és hasonló gazdasági szolgáltatások pedig a B2B csoportba sorolhatók. A 3. évezredben mindkét csoportnál egyre inkább bővül az online szolgáltatáskínálat. Az online szolgáltatáskínálat egy részének igénybevételénél ugyanakkor mind az egyéni, mind pedig a gazdasági szervezeti fogyasztók érdekeltek. Ezen szolgáltatások közül megemlíthetjük az online munkaközvetítést, a személygépkocsi-kölcsönzést, a szállodai szobafoglalást vagy a rohamosan terjedő elektronikus fizetés lehetőségét.

Szolgáltatási menedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 161 5

Hivatkozás: https://mersz.hu/papp-szolgaltatasi-menedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave