Papp Ilona (szerk.)

Szolgáltatási menedzsment


A gazdasági verseny tényezői

A vállalkozás mozgásterét meghatározó környezet meglehetősen széles kategória, társadalmi és gazdasági tényezőket egyaránt tartalmaz, azonban ezen belül a vállalat számára közvetlenül meghatározó az a terület, szektor, amelyen a gazdasági tevékenységét kifejti, ahol versenyben áll a piac más szereplőivel. Egy vállalkozás számára a verseny intenzitása nem a véletlen vagy a szerencse-balszerencse kérdése, hanem alapvetően öt versenytényező következménye [Porter (2006)], melyeket a 4.1. sz. ábra szemléltet. A sikeres piaci szerepléshez az ábrán bemutatott valamennyi tényező alapos ismerete, figyelembevétele szükséges. Egy vállalkozás célja a verseny szempontjából az, hogy olyan pozíciót találjon, szerezzen magának, amelyben leginkább képes megvédeni magát a versenynek ezen tényezőitől, illetve amelyből ezeket saját érdekének megfelelően képes befolyásolni. Azoknak a területeknek a megtalálása, ahol a változtatás érdekében eszközölt befektetések a lehetséges legnagyobb megtérülést eredményezhetik, valamint azoknak a trendeknek a kiválasztása, amelyek a legjelentősebb hatásokat sejtetik az egyes tényezőknél – akár lehetőségek, akár fenyegetések formájában –, elengedhetetlenek a vállalkozói magatartás, az alkalmazott eszközök, az egész vállalkozási stratégia eredményes alakításához.

Szolgáltatási menedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 161 5

Hivatkozás: https://mersz.hu/papp-szolgaltatasi-menedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave