Papp Ilona (szerk.)

Szálloda- és vendéglátásmenedzsment


Üzletközpont (business centre), telefonközpont, kommunikációs központ

Főleg a városi szállodákban, ahol sok üzletember fordul meg, merül fel az az igény, hogy legyen egy olyan szolgáltató hely, ahol munkájuk végzése céljából a szükséges technika rendelkezésre áll, szakképzett személyzettel együtt. Ezek a szolgáltató helyek hétköznapokon általában 8-20 óra között fogadják a vendégeket, de igény esetén – pl. konferenciáknál – a későbbi órákban, vagy a hétvégi napokon is a vendégek rendelkezésére állnak. A „business centerek” a vendégek rendelkezésére bocsátanak PC-ket szélessávú internetkapcsolattal, fénymásolót, tárgyalótermet stb. Igény esetén a vendégek levelezését is bonyolítják, vagy éppen fordítást készítenek számukra. (Természetesen minden szolgáltatásnak meghatározott tarifája van, amit a vendégnek leszámláznak.) Bizonyos szállodákban a business centert, mely telefonközpontként is üzemel, kommunikációs központ néven működtetik. Sokszor nemcsak az elnevezésben van különbség, hanem a tartalomban, a munkaszervezésben is. Arról van szó ugyanis, hogy főleg nagy hoteleknél, ahol sokféle szolgáltatást kínálnak, a vendég különféle részlegekkel áll kapcsolatban. Pl. a szobaszerviz igényeit a „room service” munkatársa veszi fel, a ruhatisztítással kapcsolatos ügyeket a mosoda intézi, más ügyekben pedig a porta áll rendelkezésre. Nemzetközi vendégkör esetében sokszor nehézséget jelent, hogy minden szolgáltató helyen több nyelvet jól beszélő személyzetet foglalkoztassanak. Az ilyen kommunikációs nehézségeket igyekeznek az ún. „communication center” révén megoldani. Ebben az esetben a vendég minden kérésével – szobaszerviz, vegytisztítás stb. – ide fordul. Ide koncentrálják a több nyelven jól beszélő személyzetet, akik az igényeket, a rendeléseket felveszik, s továbbítják a megfelelő részleg felé.

Szálloda- és vendéglátásmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 147 9

Hivatkozás: https://mersz.hu/papp-szalloda-es-vendeglatasmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave