Papp Ilona (szerk.)

Szálloda- és vendéglátásmenedzsment


A felsővezetés és a humánmenedzsment szerepe a szálloda kultúrájának megteremtésében

Az Egyesült Államokban egy nagyvállalat elnök-vezérigazgatója, miután meghallgatott egy prezentációt a vállalati kultúráról, az elnökhelyetteshez fordult és a következőket mondta: „Nagyon jó dolog ez a vállalati kultúra, kérlek hétfőre rendelj egyet belőle”. Lehet, hogy a történet csak anekdota, de jól érzékelteti a következőt: a nyereségre törekvő pragmatikus elnök-vezérigazgató jó érzékkel azonnal felismerte, hasznos lehet a szervezeti kultúra, csak abban tévedett, hogy azt nem lehet készen megvenni. A kultúrát egy cégnél ugyanis nem lehet egyik napról a másikra megteremteni, az bizonyos idő alatt spontán is létrejön, csak az a kérdés, hogy elviselhetetlen-e, vagy olyan kultúra-e, amelyben öröm dolgozni, alkotni. Abban, hogy milyen vállalati kultúra jön létre, nagy felelőssége van az első számú vezetőnek és a humánpolitikának. Természetesen a munkatársaktól, a beosztottaktól is függ, hogy milyen kultúra teremtődik meg, mert nekik a vezetéssel közösen kell meghatározniuk a következőket:

Szálloda- és vendéglátásmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 147 9

Hivatkozás: https://mersz.hu/papp-szalloda-es-vendeglatasmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave