Papp Ilona (szerk.)

Szálloda- és vendéglátásmenedzsment


A személyzet mint promóciós eszköz

Mint láttuk, a vendéglátás az ember-ember közötti kapcsolatok, a kommunikáció sajátos mozgásformája. Ennek a kapcsolatnak a tárgya a gasztronómia és megvalósulását, kereteit a vendégül látás adja. A vendég felé a vendéglátót általában a felszolgálók, eladók képviselik, jelenítik meg, akiknek külső és belső tulajdonságaik, fellépésük, ápoltságuk, megjelenésük (mint külső kompetenciák), valamint szakmai felkészültségük, személyes emberi kvalitásaik − mint a vendégszeretet, empátia, udvariasság, kommunikációs készség (belső kompetenciák) − hatással vannak a vendégre. A vendéglátó számára természetesen az a legfontosabb, hogy a vendég elégedetten távozzon, miután minél több szolgáltatást igénybe vett. Abban, hogy a vendég mennyit és mit fogyaszt, meghatározó a felszolgáló, eladó személye. A rendelés felvétele, de az egész üzletben tartózkodás során a vendéggel folyamatosan, de nem tolakodóan kommunikálva lehet (és kell) ajánlani az ételeket, italokat, szolgáltatásokat. Egy ételhez ajánlott hozzáillő bor, egy figyelemfelhívás az étvágyfokozó előételekre, egy tapintatos megjegyzés az étkezés végén a desszertek választékára ma már elengedhetetlen részét kell(ene) képeznie a vendéggel érintkező személyzet munkájának. A felsoroltak már szinte direkt promóciós eszközöknek számítanak. Ezek mellett olyan indirekt gesztusokkal is „fokozhatjuk” a fogyasztást, erősíthetjük a vendégben a visszatérés szükségességének érzését, mint az udvariasság, a mosoly, a szemkontaktus vagy a segítőkészséget, nyitottságot kifejező testtartás. (Nem a megalázkodó hajlongásra gondolunk.) Egy, a példaszerűen felsorolt tulajdonságokkal rendelkező munkatárs az egyik legjobb befektetése lehet a menedzsmentnek az emberi erőforrások tekintetében.

Szálloda- és vendéglátásmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 147 9

Hivatkozás: https://mersz.hu/papp-szalloda-es-vendeglatasmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave