Papp Ilona (szerk.)

Szálloda- és vendéglátásmenedzsment


A szállodaláncok hátrányai

  • Egy szállodaláncnak minél nagyobb a tagszállodái száma, minél több országban van jelen, annál nagyobb központi, irányító szervezetre van szüksége. Különösen így van ez a több márkanevet és több ezer szállodát működtető nemzetközi szállodaláncok esetében. Ezeknél a vállalatoknál sokszor a márkanevet, illetve régiókat irányító párhuzamos szervezetek is működnek egymás mellett. A hierarchikus szervezetben a döntések esetenként lassúak, különösen akkor, ha a vállalat felépítése erősen centralizált. Ilyenkor nem tudnak mindig kellő gyorsasággal reagálni az egyes országokban, városokban jelentkező sajátos piaci, gazdasági tendenciákra.
  • A kommunikáció esetenként lassú és körülményes.
  • A központi szervezet nagyon költséges lehet.
  • A nemzetközi szállodaláncokra jellemző a gyakori átszervezés, ami működésük átláthatóságát megnehezíti.
  • A tipizált hotelek esetében – pl. az Ibis, Holiday Inn – az egységes termékből adódó előnyök mellett az uniformizáltság miatt elvész az egyéni kezdeményezés lehetősége.

Szálloda- és vendéglátásmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 147 9

Hivatkozás: https://mersz.hu/papp-szalloda-es-vendeglatasmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave