Heidrich Balázs

Szolgáltatás menedzsment


Kicsomagolás és újracsomagolás

A szolgáltatási szektor egy jelentős része meglehetősen szabályozott (bankok, biztosítótársaságok, telekommunikáció, média, légi közlekedés, közúti szállítmányozás, egészségügy, oktatás, stb.). A szabályzás általában a már piacon lévő szereplők malmára hajtja a vizet, akik nagy előszeretettel sztenderdizálják és csomagolják be szolgáltatási ajánlatukat, amelyet nem bontanak szét a fogyasztó kívánságára (pl. kábel televízió szolgáltatás hazánkban). Csomagolásnak azt nevezzük, amikor a szolgáltató ráerőszakolja a vevőre, hogy az egész összeállított csomagot vegye meg (vagy semmit). Ez úgy is jelentkezik, hogy a szolgáltatásban némely komponens viszi az árat, más tényezők így ingyenesek, ily módon az előbbi finanszírozza az utóbbit. A szabályozások és más piaci versenyhatások miatt egyre növekszik a kicsomagolás iránti igény, azaz szét kell bontani a gondosan összeállított szolgáltatási csomagot és egy más, piacorientáltabb formában újracsomagolni. Az újracsomagolás a legoptimálisabb esetben természetesen sokkal inkább alapul fogyasztói igényeken, mint az eredeti. (Normann, 1993, pp. 32-34)

Szolgáltatás menedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 145 5

Hivatkozás: https://mersz.hu/heidrich-szolgaltatas-menedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave