Heidrich Balázs

Szolgáltatás menedzsment


A szervezeti kultúra elemei

Természetes, hogy egyetlen vállalat, illetve szervezet kultúrája sem szakítható ki abból a társadalmi és gazdasági közegből, amelyben működik. A gazdasági környezet hatása vitathatatlan a kultúra formálásában. A gazdasági környezet határozza meg, mit kell tenni, hogy sikeresek legyünk. Egészen más kultúrája alakul ki egy a piacon monopol- vagy kvázi monopolhelyzetben tevékenykedő közüzemi szolgáltató vállalatnak, mint egy éles versenyhez szokott FMCG (Fast Moving Consumer Goods) szereplőnek. Való igaz, hogy semmi oka az előbb említett szolgáltatónak valamiféle dinamikus, kihívásokra gyorsan reagáló kultúrát kialakítani, amikor ez a tulajdonság a vállalati értékrendben nem szükségszerű elem. Így egy bürokratikusabb szervezet formálódik a környezet hatására. Viszont ha a céget versenytársai kényszerítik a piaci kihívásoknak való állandó megfelelésre, akkor kénytelen egy dinamikusabb, egyéni kezdeményezéseket jobban figyelembe vevő, gyors cselekvést elősegítő értékrendet kialakítani.

Szolgáltatás menedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 145 5

Hivatkozás: https://mersz.hu/heidrich-szolgaltatas-menedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave