Heidrich Balázs

Szolgáltatás menedzsment


Termelékenység és minőség

A termelékenység fogalma viszonylag tisztán mérhető termelő vállalatok esetében (-valamint az angol (productivity), illetve magyar szó is mutatja, hogy eredetileg csak termékekre vonatkozott-): „Egy adott időszak alatt megtermelt termékmennyiség vagy teljesítmény és az ezek előállítására alkalmazott termelési tényezők egy egysége közti viszony.” A szolgáltatások esetében azonban nem annyira könnyű ezen viszonyszám előállítása. Különösen igaz ez az információalapú folyamatokra épülő szervezetek esetében. A termelő vállalatoknál az output kézzelfogható, valamint azok előállítása és fogyasztása időben elválik egymástól, így a hibás termékeket még a rendszeren belül „lefülelhetik”, hogy aztán hozzáadott költségként jelenjenek meg különböző formában az input oldalon. A szolgáltatásoknál viszont az output meghatározása is problémás: az egészségügyi ellátásban például túl sokféle output mérőszámot állíthatnánk fel.

Szolgáltatás menedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 145 5

Hivatkozás: https://mersz.hu/heidrich-szolgaltatas-menedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave