Veres Zoltán

A szolgáltatásmarketing alapkönyve


Frontvonalaudit

A frontvonal teljesítményének megítélése a szolgáltató szemszögéből és az igénybe vevő szemszögéből nem mindig azonos. A frontvonalaudit módszercsomag komplex módon vizsgálja a frontvonal folyamatait és konfliktusait (Veres–Jäckel 2008). Az eljárás arra keresi a választ, hogyan ítéli meg saját teljesítményét a szolgáltató frontvonal- és háttérszemélyzete, illetve hogyan látja a frontvonal-tevékenység minőségét az igénybe vevő. A frontvonalaudit mint komplex kutatási módszercsoport kvalitatív és kvantitatív módszerek kombinációja. Az eljárás elemei a következők:
  1. Feltáró kutatás a frontszemélyzettel és az igénybe vevőkkel
    Ebben a modulban survey-típusú, illetve kvalitatív módszerekkel a frontvonal eljárásokat és a pszichológiai hatásmechanizmusokat ismerhetjük meg.
  2. Kérdőíves kutatás a frontvonal teljesítményének minőségéről
    Igénybe vevők: Hogyan ítélik meg a frontszemélyzet munkáját?
    Frontvonal személyzet: Hogyan ítélik meg saját teljesítményüket, a háttérszemélyzettől kapott támogatást, illetve az igénybe vevők magatartását (kooperációs készség, kommunikáció stb.)?
    Backoffice támogató személyzet: Hogyan ítélik meg a frontszemélyzettel való kapcsolatukat?
  3. Megfigyelések
    1. Frontvonalfolyamatok résztvevő-megfigyelései
    2. Események analízise naplómódszer alkalmazásával. A naplómódszer alkalmazása lehetőséget ad a frontszemélyzet–igénybe vevő interakciók jellegzetességeinek megismerésére, hiszen lehetőséget nyújt arra, hogy a résztvevők az események után a lehető leghamarabb rögzítsék azokat, illetve a történtekkel kapcsolatos érzéseiket és véleményüket, amelyek esetleg változnak bizonyos idő elteltével. Egy mélyinterjúval önmagában erre kevésbé lenne lehetőség, azoknál csak az abban az időpontban érvényes gondolatok ismerhetők meg.377
    137. ábra. Conjoint analízis
    Forrás: A TNS Hungary engedélyével.
  4. Kísérlet
    Álcázott frontvonaltesztelés. A mystery calling dizájnjának kialakításánál például a rutinperformanceteszt mellett a rendkívüli helyzetek megoldását (pl. a frontlineszemélyzet toleranciaküszöbét) is kutatjuk.378
378 Lásd erről Boutboul 1996.

A szolgáltatásmarketing alapkönyve

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 739 5

Az élesedő versenynek köszönhetően a szolgáltatótevékenység fókuszában az ügyintézés minősége, biztonsága és gyorsasága, a meglévő és a potenciális ügyfélkapcsolatok elmélyítése áll. A szolgáltatásmarketing előtt álló legnagyobb kihívás, hogy képes-e javítani az ügyfelek vásárlásélményét, és hogy hogyan tud alkalmazkodni az új technológiák által átformált játékszabályokhoz. A kihívásokra a válaszok ebben a könyvben keresendők. Veres Zoltán munkáját nemcsak a marketing- és PR-szakemberek forgathatják haszonnal, de kétségkívül minden olyan szolgáltatószektorban tevékenykedő vállalat, intézmény vezetői és munkatársai is, melyeknek eredményességét döntően meghatározza, hogy milyen kép él róluk a fogyasztók fejében.

Domonkos András

vezérigazgató

Lombard Lízing Zrt.

„A könyv legnagyobb erénye, hogy teljes képet ad a szolgáltatásmarketing fejlődéstörténetéről, beleértve a legfrissebb eredményeket is. Gazdag forrásanyaga miatt nemcsak a marketingoktatók, hanem a témakör kutatói számára is nélkülözhetetlen olvasmány."

Éppen tíz éve, hogy Veres Zoltán könyvének első kiadását ezekkel a gondolatokkal ajánlottam az olvasók figyelmébe. A megújult kötetről ugyanazt tudom mondani, sőt, a bővített és átdolgozott kiadás már a bachelor- és masterképzések kurzusaihoz is külön fejezeteket tartalmaz friss esetekkel és trendkövető fogalomhasználattal. Egyszóval: alapkönyv.

Dr. Rekettye Gábor

tanszékvezető egyetemi tanár

Pécsi Tudományegyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/veres-a-szolgaltatasmarketing-alapkonyve//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave