A szolgáltatásmarketing alapkönyve
A szolgáltatásexportőrök növekedési stratégiáinak határai
- A szolgáltató üzletágak többségükben rendkívül szétaprózottak, megosztottak, és sok egymás mellett létező kisvállalat fedi le a keresletet.
- A belépési korlátok különösen a belföldi vállalkozók számára (akiket nem sújtanak kereskedelempolitikai és kulturális korlátok) viszonylag alacsonyak. Ez a növekvő kereslet folytonos „elhalászásához” vezet. Ezt azonban ellensúlyozhatja kevésbé fejlett piacokon a külföldről „belépő” szolgáltatás technológiai előnye. Erre építik növekedési stratégiájukat egyes gyorsétkeztető hálózatok (McDonald’s, Kentucky Fried Chicken stb.) vagy egyes gyorsjavító szolgáltatások (pl. Mr. Minit).
- A nagy tőkeerejű cégek esetleges versenyelőnye kevésbé aknázható ki, mert a méretgazdaságosság helyett nagyon sok üzletágban a méretgazdaságtalanság (diseconomies of scale) törvényszerűsége érvényesül, azaz a kisvállalatok működése hatékonyabb.
- A fogyasztói ízlés olyan mértékben változatos (különösen nemzetközi vonatkozásban), hogy csak az adaptált, sőt helyenként személyre szabott szolgáltatáskínálat versenyképes. Az adaptációs kényszer nem teszi lehetővé a gazdaságos növekedést.
Rangsor |
Vállalat |
Üzletek |
Országok, ahol jelen van | Eladóhelyek száma | Nettó forgalom, Mrd *-ban |
---|---|---|---|---|---|
1 . |
Aldi (DE) | Aldi, Hofer | AT, AU, BE, CH, DE, KD, ES, FR, GB, IE, LU, NL, PT, SI, US | 7913* | 37 ,4* |
2 . |
Schwarz-Gruppe (DE) | Lidl | AT, BE, CZ, DE, DK, ES, FI, FR, GB, GR, HR, HU, IE, IT, LU, NL, NO, PL, PT, SE, SI, SK | 400* | 27 ,0* |
3 . |
Tengelmann (DE) | Plus | AT, CZ, DE, ES, GR, HU, PL, PT, RO | 3989 | 9 ,3 |
4 . |
Carrefour (FR) | Maxi Dia, Ed, Minipreco | AR, BR, CN, ES, FR, GR, PT, TR | 5798 | 8 ,7 |
5 . |
Rewe (DE) | Penny | AT, CZ, DE, HU, IT, RO | 2850 | 7 ,93 |
6 . |
Casino (FR) | Leader Price, Fran-Prix, Edah, Q’Precios, Bareteiro | AR, BR, CO, FR, NL, TH, VE | 1371 | 4 ,43 |
7 . |
Dansk Supermarked Gruppen (DK) |
Nettó | DE, DK, GB, PL, SE | 976 | 3 ,6* |
8 . |
Colruyt (BE) | Colruyt | BE, FR | 216 | 3 ,53 |
9 . |
Edeka | Nettó | DE | 1101* | 3 ,3 |
10 . |
Norma (DE) | Norma | AT, CZ, DE, FR | 1350* | 3 ,0* |
11 . |
Reitan (NO) | Rema 1000 | DK, NO, SE | 552 | 2 ,8 |
12 . |
Jerónimo Martins (PT) |
Biedronka | PL | 905 | 1 ,73 |
13 . |
Denner (CH) | Denner | CH |
728 |
1 ,7 |
* becsült érték |
Tartalomjegyzék
- A SZOLGÁLTATÁSMARKETING ALAPKÖNYVE
- Impresszum
- A szerzőről
- Előszó
- 1. Szolgáltatásmarketing alapok
- 2. A szolgáltatásmarketing gyakorlata
- 2.1. Marketingmix a szolgáltatáspiacon
- 2.2. A szolgáltatásmarketing kulcsterületei
- 2.2.1. Sztenderdizálás vagy adaptálás?
- 2.2.2. Minőségmenedzsment
- 2.2.3. A fizetés menedzsmentje
- 2.2.4. A franchise
- 2.2.5. Kapacitásmenedzsment
- 2.2.6. A márkamenedzsment
- 2.2.7. A tárgyiasítás
- 2.2.8. Belső marketing
- 2.2.9. Az aktívügyfél-politika
- 2.2.10. Frontvonalmenedzsment
- 2.2.11. Folyamatmenedzsment
- 2.2.12. Panaszszituáció-menedzsment
- 2.3. Új tendenciák a szolgáltatások hazai és nemzetközi piacain
- 3. Piackutatás a szolgáltató szektorban
- 3.1. Elégedettségkutatás (minőségértékítélet-kutatás)
- 3.2. Forgalomkutatás
- 3.3. Telephelykutatás
- 3.4. Szegmentálás
- 3.5. Reklámkutatás
- 3.6. Médiakutatás
- Ellenőrző kérdések a 3. részhez
- 4. A szolgáltatásmarketing alkalmazási területei
- 4.1. A vevőszolgálat
- 4.2. Kereskedelmi marketing
- 4.3. Turizmusmarketing
- 4.4. Gyorskiszolgáló üzletágak marketingje
- 4.5. Projektmarketing
- 4.6. A tanácsadás
- 4.7. Nonbusiness marketing
- Mit értünk nonbusiness szervezetek alatt?
- A küldetés és a fennálló igények kielégítésének dilemmája
- A közfigyelem, a közérdeklődés
- A piacok szegmentálása, célcsoportok
- A nonbusiness szervezetek kínálata
- A szolgáltatások kínálata
- A gondolatok és ügyek kínálata
- Az árak, a bevételek és a nonbusiness szféra
- Csatornapolitika, elosztás
- Kommunikációs stratégia és menedzsment
- Publicity
- Eseménymarketing
- Ügymarketing (Cause related marketing)
- Társadalmi marketing
- Az emberi tényező biztosítása
- A nonbusiness szolgáltatási folyamatok szervezése
- A küldetés és a fennálló igények kielégítésének dilemmája
- Mit értünk nonbusiness szervezetek alatt?
- 4.8. További alkalmazások
- Záró gondolatok
- Forrásjegyzék
- Az ábrák jegyzéke
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Online megjelenés éve: 2017
ISBN: 978 963 059 739 5
Az élesedő versenynek köszönhetően a szolgáltatótevékenység fókuszában az ügyintézés minősége, biztonsága és gyorsasága, a meglévő és a potenciális ügyfélkapcsolatok elmélyítése áll. A szolgáltatásmarketing előtt álló legnagyobb kihívás, hogy képes-e javítani az ügyfelek vásárlásélményét, és hogy hogyan tud alkalmazkodni az új technológiák által átformált játékszabályokhoz. A kihívásokra a válaszok ebben a könyvben keresendők. Veres Zoltán munkáját nemcsak a marketing- és PR-szakemberek forgathatják haszonnal, de kétségkívül minden olyan szolgáltatószektorban tevékenykedő vállalat, intézmény vezetői és munkatársai is, melyeknek eredményességét döntően meghatározza, hogy milyen kép él róluk a fogyasztók fejében. Domonkos András vezérigazgató Lombard Lízing Zrt. „A könyv legnagyobb erénye, hogy teljes képet ad a szolgáltatásmarketing fejlődéstörténetéről, beleértve a legfrissebb eredményeket is. Gazdag forrásanyaga miatt nemcsak a marketingoktatók, hanem a témakör kutatói számára is nélkülözhetetlen olvasmány." Éppen tíz éve, hogy Veres Zoltán könyvének első kiadását ezekkel a gondolatokkal ajánlottam az olvasók figyelmébe. A megújult kötetről ugyanazt tudom mondani, sőt, a bővített és átdolgozott kiadás már a bachelor- és masterképzések kurzusaihoz is külön fejezeteket tartalmaz friss esetekkel és trendkövető fogalomhasználattal. Egyszóval: alapkönyv. Dr. Rekettye Gábor tanszékvezető egyetemi tanár Pécsi Tudományegyetem
Hivatkozás: https://mersz.hu/veres-a-szolgaltatasmarketing-alapkonyve//
BibTeXEndNoteMendeleyZotero