Horváth Magyary Nóra (szerk.)

PR esetek haladóktól


Bizalom- és hírnévépítés az információ korában – Utószó helyett

A Public Relations egyszerre jelent gondolkodásmódot és különböző tevékenységformákat átfogó szakterületet. Olyan komplex fogalom, amiről nehéz pontos meghatározást adni. Erre utal a PR történetének egyes szakaszait jellemző és a fogalom más-más árnyalatait kiemelő számtalan definíciós kísérlet is, amelyek metszéspontjai (kölcsönös megértés és támogatás, bizalomépítés, hírnévmenedzsment, a kétirányú kommunikáció tudatos szervezése, menedzsmenti tevékenység, stratégiai gondolkodásmód stb.) mentén egy rendkívül összetett szempontrendszer körvonalai rajzolódnak ki.25 Ezt a szempontrendszert olyan átfogó szemlélettel tudjuk igazán megragadni és működtetni, amely egy időben jeleníti meg számunkra a bizalom- és hírnévépítéshez szükséges gondolkodás- és magatartásbeli kritériumokat, és a Public Relations gyakorlatát átható menedzsmenti funkciót.26 Márpedig a jó PR szakember ilyen szemléletmóddal határozza meg céljait és valósítja meg elképzeléseit. Menedzsmenti feladatai ellátásakor emiatt lehet tisztában azzal, hogy amit tesz, nem azonos a propagandával, a valóság elvtelen megszépítésével, az igazság fondorlatos megkerülésével. És ez a személetmód segíti abban is, hogy megfeleljen azoknak az etikai, szakmai normáknak is, amelyek a Public Relations-t valódi hivatássá teszik.

PR esetek haladóktól

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 155 4

A könyv szerzőjével, Nórával már több mint egy évtizedes ismeretség és intenzív munkakapcsolat köt össze -több súlyos válsághelyzet során is együtt dolgoztunk. Nóra mindig, minden körülmények között képes megőrizni hidegvérét és a szervezet számára bizonyítani a PR által képviselt hozzáadott értéket. Nagyra becsülöm szakmai tudását, vezetői képességeit, intelligenciáját, hatékonyságát, elkötelezettségét s legfőképp a PR kommunikációs szakma iránti szenvedélyét. Hivatásában az élethosszig tartó tanulás és felfedezés, valamint a szűnni nem akaró érdeklődés és kíváncsiság példaképe. A könyv olvasói is minden bizonnyal nagyra értékelik majd alapos felkészültségét és széles körű tapasztalatát. Nóra valójában a vállalati kommunikáció „nagyasszonya".

Viviane Huybrecht

a KBC Csoport vállalati kommunikációs igazgatója és szóvivője

a Kommunikációs Igazgatók Európai Szövetségének alapító tagja

Horváth Magyary Nóra, a könyv szerkesztője azt írja, csak az válassza ezt a pályát, akinek az esettanulmányok olvasása közben hevesebben ver a szíve. Remélem, nagyon sokan átélik majd ezt az érzést a könyv olvasása közben. Mert egy olyan világba pillanthatnak be, amely legtöbbször rejtve van, amelyről ritkán tudunk beszélni bizalmas jellege miatt. Ebben a könyvben kiváló szakemberek osztják meg ismert és kevésbé ismert kampányok, történetek hátterét, árulnak el kulisszatitkokat, mesélnek a sikerekről és hibákról. A sztorik között pedig a szerkesztő és Veres Zoltán beszélgetéséből ismerhetjük meg kicsit jobban a PR-szakmát, és azokat a kérdéseket, területeket, amelyek a gyakorló szakembereket a leginkább foglalkoztatják.

Szerintem ez a könyv nemcsak a kommunikációval foglalkozóknak lesz érdekes, hanem bárki másnak is, aki nyitott szemmel jár a világban, és szeret válaszokat kapni a feltett vagy fel-nem-tett kérdéseire. A kommunikációs szakembereknek azonban kötelező olvasmány. Az pedig, hogy ki az, aki erre a gyönyörű szakmára született, gyorsan kiderül majd. Csak a szívverésre figyeljetek!

Lakatos Zsófia, elnök,

Magyar Public Relations Szövetség

Hivatkozás: https://mersz.hu/horvath-magyary-pr-esetek-haladoktol//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave