Szakály Zoltán (szerk.)

Élelmiszer-marketing


Az online fogyasztó jellemzői

Az internet korszakának beköszönte különösen nagy hatással volt a piac egyik legfontosabb szereplőjére, a fogyasztóra. Az IBM egyik 2014. évi elemzésében kiemeli, hogy megszületett a „digitálisan felvilágosult” polgár, többségük néhány évtizeden belül napjaink átlag fogyasztóját (külföldi és hazai fogyasztókat egyaránt) fogja jelenteni. Ezt azzal magyarázza, hogy a digitalizáció miatt megváltozott a fogyasztó útja, amit be kell járnia az információszerzéshez és a vásárláshoz. Manapság a fogyasztókat nem elég a hagyományos marketingeszközökkel (pl. televízió, rádió, sajtó) megszólítanunk. Sas (2012) szerint ma már a felhasználó szerepébe bújt fogyasztót kell kiemelnünk, aki nemcsak irányíthatja, szűrheti a hozzá érkező információt, de azonnal reagálhat is rá, akár a nagy nyilvánosság azonnali bevonásával. A helyes kifejezés a felhasználó, aki egyre gyakrabban a digitális csatornákon keresztül lép kapcsolatba a vállalattal, hogy tájékozódjon a termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatban (Shapiro, 2012).

Élelmiszer-marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 025 0

Az élelmiszer témakör ma egyre nagyobb figyelem mellett egyre több gondolat, elvárás összekapcsolódását testesíti meg, megjelenik benne a biztonság, a kényelem, a bizalom, a felelősség, az élvezet, a kontroll, a megosztás, a félelem… Az Élelmiszer-marketing szakkönyv érinti a jelen sokszínű kérdéseit, miközben fókuszában tartja a klasszikus marketingmunka területeit.

Az Élelmiszer-marketing szakkönyvvel olyan széles körű ismeretanyagot magában foglaló szakirodalmi munkát nyertünk, ami egyszerre segíti a tematikus megismerést, valamint a friss problémafelvetésekkel az új ismeretek befogadását.

Törőcsik Mária

egyetemi tanár, Pécsi Tudományegyetem

Az élelmiszer- és táplálkozásmarketing szerepe leginkább a meglévő fogyasztói szükségletek kielégítésében, a folyamatos termékfejlesztésben mutatkozik meg.

A könyv tökéletesen reprezentálja az élelmiszer-marketing jelenlegi helyzetét, és mint egy agrár- és élelmiszeripari enciklopédiaként sorra veszi a szakma összes részterületét, melyből kiemelném egyik új keletű, felkapott témáját, a neuromarketinget. Az idegtudományban egyre inkább teret nyernek az érzelmekkel kapcsolatos vizsgálatok, így a neuromarketing eszközei segíthetnek feltárni, hogy mely tényezők ragadják meg a fogyasztók figyelmét, mik váltanak ki kötődést, és mi segít az emlékezésben.

A szerzők átfogóan mutatják be a legmodernebb marketingmegoldásokat az élelmiszer-gazdaságban. Ezért úgy gondolom, hogy egyetlen agrár-élelmiszer szakmában dolgozó marketingesnek sem hiányozhat a könyvespolcáról!

Hinora Ferenc

elnök, Magyar Marketing Szövetség

Szédületes sebességgel változó világunkban az élelmiszer-gazdaság marketingszakemberei komoly kihívások előtt állnak. Válaszokat kell találniuk az új évezred fogyasztóinak azon igényeire, ahol a tápláló és ízletes összetétel, az egészségesség, a környezettudatosság és az etikus vállalati működés már szinte „belépő kategóriáknak” számítanak. Emellett úgy kell jövedelmező utakat keresniük vevőikhez, hogy az elfogyasztott élelmiszer a fogyasztók önkifejezésének részévé is válhasson. Ezen feladatok ellátásához ad támogatást e szakkönyv, mely tartalmazza a tárgykör legfrissebb ismereteit, és kézikönyvként is kiválóan használható. Szívből kívánom, hogy forgassa eredménnyel, és a könyv tudásanyagát alakítsa fenntartható értékekké!

Avramucz Attila

vállalati kapcsolatok igazgató, Univer Product Zrt.

Hivatkozás: https://mersz.hu/szakaly-elelmiszer-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave