Szakály Zoltán (szerk.)

Élelmiszer-marketing


Keresőgép-marketing

A keresőgép-marketing két fő területből áll: keresőoptimalizáció és keresőhirdetés. A vállalkozások a keresőoptimalizáláskor (SEO – Search Engine Optimalization) különféle kulcsszavakra optimalizálhatnak. A kulcsszavak olyan tartalmi elemek, amelyekre a felhasználók rá fognak keresni a keresőoldalakon, ahol aztán a találati listából kiválasztják a számukra megfelelőt. A keresőgép-optimalizáció (SEO – Search Engine Optimalization) esetében a keresőrobotok (speciális szoftverek) szempontjainak kell megfelelnünk a weboldal létrehozása során. A keresőoldalak (ún. tartalom-aggregátorok, pl. Google, Yahoo, Bing) különféle szempontok alapján rangsorolják az egyes weboldalak tartalmát a keresőrobotok által összegyűjtött információkból például látogatás gyakorisága, mobilra optimalizáltság mértéke, az oldalra történő hivatkozások száma, a használat gyakorisága, az oldalról kifelé mutató linkek száma (Eszes, 2011). Több száz keresőoldal található az interneten, azonban közülük a három legnagyobb (Google, Yahoo, Bing) bonyolítja le az összes keresés nagyságrendileg 95%-át. A Google egyértelműen a legelterjedtebb keresőoldal, amelyet a sokáig egyedi algoritmusának, a PageRank-nek köszönhetett, amely az oldalak közötti linkstruktúrát alapul véve határozta meg az egyes oldalalak fontosságát. Ez a mutató az elmúlt évek során elavult, és ezt a Google is érzékelte, ugyanis 2016 márciusában törölte a PageRank nyilvános értékeket. Manapság a keresőóriás nem a weblapok hírnevét veszi elsődlegesen számításba, hanem azok hitelességét. Erre kifejlesztette a Knowledge-Based Trust (Tudás-Alapú Bizalom) algoritmusát, amellyel célja, hogy értelmezze az oldalak szövegkörnyezetét és ezek alapján eldöntse, hogy mennyi valótlanságot tartalmaznak. Érdemes még kiemelni a Google Pingvin algoritmusát, amelyet néhány évvel ezelőtt fejlesztettek azért, hogy a keresési találatok közötti rangsorolást felügyeljék. Ezzel az algoritmussal képesek kiszűrni és büntetni azokat az oldalakat, amelyek úgynevezett nem megengedett keresőoptimalizálási technikákat alkalmaznak („fekete kalapos” technikák). Egyáltalán nem mindegy, hogy egy weboldal hányadik helyen található a keresőoldalak találati listáján, hiszen a legtöbb felhasználó maximum három találati oldalt vizsgál meg (Bányai–Novák, 2011).

Élelmiszer-marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 025 0

Az élelmiszer témakör ma egyre nagyobb figyelem mellett egyre több gondolat, elvárás összekapcsolódását testesíti meg, megjelenik benne a biztonság, a kényelem, a bizalom, a felelősség, az élvezet, a kontroll, a megosztás, a félelem… Az Élelmiszer-marketing szakkönyv érinti a jelen sokszínű kérdéseit, miközben fókuszában tartja a klasszikus marketingmunka területeit.

Az Élelmiszer-marketing szakkönyvvel olyan széles körű ismeretanyagot magában foglaló szakirodalmi munkát nyertünk, ami egyszerre segíti a tematikus megismerést, valamint a friss problémafelvetésekkel az új ismeretek befogadását.

Törőcsik Mária

egyetemi tanár, Pécsi Tudományegyetem

Az élelmiszer- és táplálkozásmarketing szerepe leginkább a meglévő fogyasztói szükségletek kielégítésében, a folyamatos termékfejlesztésben mutatkozik meg.

A könyv tökéletesen reprezentálja az élelmiszer-marketing jelenlegi helyzetét, és mint egy agrár- és élelmiszeripari enciklopédiaként sorra veszi a szakma összes részterületét, melyből kiemelném egyik új keletű, felkapott témáját, a neuromarketinget. Az idegtudományban egyre inkább teret nyernek az érzelmekkel kapcsolatos vizsgálatok, így a neuromarketing eszközei segíthetnek feltárni, hogy mely tényezők ragadják meg a fogyasztók figyelmét, mik váltanak ki kötődést, és mi segít az emlékezésben.

A szerzők átfogóan mutatják be a legmodernebb marketingmegoldásokat az élelmiszer-gazdaságban. Ezért úgy gondolom, hogy egyetlen agrár-élelmiszer szakmában dolgozó marketingesnek sem hiányozhat a könyvespolcáról!

Hinora Ferenc

elnök, Magyar Marketing Szövetség

Szédületes sebességgel változó világunkban az élelmiszer-gazdaság marketingszakemberei komoly kihívások előtt állnak. Válaszokat kell találniuk az új évezred fogyasztóinak azon igényeire, ahol a tápláló és ízletes összetétel, az egészségesség, a környezettudatosság és az etikus vállalati működés már szinte „belépő kategóriáknak” számítanak. Emellett úgy kell jövedelmező utakat keresniük vevőikhez, hogy az elfogyasztott élelmiszer a fogyasztók önkifejezésének részévé is válhasson. Ezen feladatok ellátásához ad támogatást e szakkönyv, mely tartalmazza a tárgykör legfrissebb ismereteit, és kézikönyvként is kiválóan használható. Szívből kívánom, hogy forgassa eredménnyel, és a könyv tudásanyagát alakítsa fenntartható értékekké!

Avramucz Attila

vállalati kapcsolatok igazgató, Univer Product Zrt.

Hivatkozás: https://mersz.hu/szakaly-elelmiszer-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave