Lőrincz Katalin, Sulyok Judit (szerk.)

Turizmusmarketing


A pr-eszközök csoportosítása

A PR-eszközöket több ismérv szerint csoportosíthatjuk (12.1. ábra). Alapvetően – irányát tekintve – két típusát lehet megkülönböztetni, a belső és a külső PR-tevékenységet. Az eszközök típusa alapján beszélhetünk klasszikus PR-munkáról, ami a publicitást fedi le. További PR-eszköz a PR-reklám, ami fizetett megjelenést takar (például egy negatív eseményt követően a szolgáltató megismerteti a célközönséget az okozott károkkal és az általa foganatosított lépésekkel). A PR-rendezvények keretében kerülhet sor szolgáltatói bejárásokra (szálloda, fürdő esetében), nyílt napokra (például egy látnivalónál), kiállításokra, szemináriumokra, konferenciákra, jubileumi eseményekre (például a BAHART 2016-ban a Siófok katamarán ünnepélyes átadásával indította a 170. hajózási évadját). A PR-dokumentumok a cég (turisztikai szereplők) különböző információs kiadványait (például éves jelentés) és filmjeit jelentik. A PR-eszközöket szerepük szerint három fő csoportba oszthatjuk: e szerint a PR a pozitív közönségjelenlét biztosítására irányul; a negatív, váratlan események kezelését segíti; illetve a kommunikációs mix elemek hatékonyságát növeli.

Turizmusmarketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 060 1

A marketinghez mindenki ért, a turizmushoz pedig még inkább. Vagy mégsem? A válasz csak akkor derül ki, ha konkrét problémával szembesülünk, ahol a villámmegoldás helyett stratégiai gondolkodásra és tervezésre van szükség. Ez a könyv a modern trendeket követve mutatja be a turizmusmarketing sajátosságait, segítve a speciális döntési mechanizmusok megismerését. Biztos alapot ad ahhoz, hogy az üzleti célkitűzéseinknek megfelelő mennyiségű, minőségű és költségi szerkezetű vendégkört tudjunk felépíteni, és a változó igényekre hatékonyan reagáljunk. Ha mindent maximális szakmai igényességgel terveztünk és valósítottunk meg, akkor biztosak lehetünk benne, hogy az eredmény sem marad el. Kamatoztassák a megszerzett tudást a turizmusban, próbálják ki a leírtakat a gyakorlatban is!

Horváth Orsolya ügyvezető,

Hévízi Turisztikai Nonprofit Kft.

A turizmus sokszínű, változatos és összetett világa folyamatosan kihívások elé állítja azokat, akik a marketingről szóló kézikönyvek megoldásait kívánják e területen alkalmazni. Nehezen ellenőrizhető tényezők hatására kialakuló márkanevek, több szereplő által kezelt termékek, pillanatnyi körülményektől is nagyban függő vásárlói magatartás - ezeket és számtalan hasonló problémát kell kezelniük a marketingszakembereknek a turizmusban. Munkájukhoz megbízható segítséget nyújt ez a könyv: a turizmus rendszerének korszerű értelmezésével összhangban a fogyasztói élményteremtést tekinti a marketing fő feladatának, bemutatva az ehhez szükséges eszközrendszert és annak alkalmazását. A kötet szerzői - a turizmus elméleti és gyakorlati vonatkozásaiban egyaránt jártas szakemberek - számos példával és útmutatással támogatják a kötetben bemutatott gazdag ismeretanyag hasznosítását.

Dr. Jancsik András egyetemi docens,

Budapesti Gazdasági Egyetem, Turizmus Tanszék

A szerzői kollektíva lépésről lépésre vezeti végig az olvasót a klasszikus marketingtervezési folyamaton, a turizmus ágazatára, vállalkozásai sajátosságaira adaptált elemzési és eszközrendszer alkalmazási módszerek technikáin. A hagyományos megközelítés adta kereten belül a sok-sok példa, élő szituáció kínál lehetőséget a mindennapi megoldások megvitatására, átgondolására. A kötet jól bizonyítja, hogy csak a marketingorientált gyakorlat vezethet a turisztikai desztinációk és vállalkozások sikereihez.

Dr. Piskóti István egyetemi tanár,

Miskolci Egyetem, Marketing és Turizmus Intézet

Hivatkozás: https://mersz.hu/lorincz-sulyok-turizmusmarketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave