Lőrincz Katalin, Sulyok Judit (szerk.)

Turizmusmarketing


A PR-tevékenység közönsége

Bármely PR-kampány sikeréhez létfontosságú, hogy releváns üzenetet jutassunk el a célközönséghez a megfelelő csatornákon keresztül. Közönségnek nevezzük mindazokat, akikkel egy szervezet kapcsolatba kerül (12.3. ábra), és az azonosított közönségcsoportokkal a szervezetnek folyamatos kommunikációs kapcsolatot kell fenntartania. Egy turisztikai szereplőnek is folyamatosan jelen kell lennie a közönség „tudatában”, nem elegendő csupán akkor kommunikálni, amikor van egy jó alkalom vagy „sztori”. A legjobb PR-menedzserek nagyon alaposan és gondosan azonosítják azt a csoportot, amelyet egy adott üzenettel el akarnak érni. A célközönséggel kapcsolatban részletes információkkal rendelkeznek, nagyon jól ismerik őket, jól tudják, hogy milyen médiát és milyen egyéb eszközöket használjanak, hogy az üzenetük célba érjen. A PR-menedzserek azonosítják azokat a témákat, amelyek fontosak a célközönség számára, és a fentiek alapján megfogalmazzák azt az üzenetet, ami logikus felépítésű, hasznos és értékes a közönség tagjainak. Természetesen mind a közönség, mind pedig az alkalmazott eszközök bővíthetők a cég és a szervezet céljaihoz és kreatív megoldásaihoz illeszkedve. (A turizmusban érintett szereplőkkel a 13. fejezet foglalkozik részletesen.)

Turizmusmarketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 060 1

A marketinghez mindenki ért, a turizmushoz pedig még inkább. Vagy mégsem? A válasz csak akkor derül ki, ha konkrét problémával szembesülünk, ahol a villámmegoldás helyett stratégiai gondolkodásra és tervezésre van szükség. Ez a könyv a modern trendeket követve mutatja be a turizmusmarketing sajátosságait, segítve a speciális döntési mechanizmusok megismerését. Biztos alapot ad ahhoz, hogy az üzleti célkitűzéseinknek megfelelő mennyiségű, minőségű és költségi szerkezetű vendégkört tudjunk felépíteni, és a változó igényekre hatékonyan reagáljunk. Ha mindent maximális szakmai igényességgel terveztünk és valósítottunk meg, akkor biztosak lehetünk benne, hogy az eredmény sem marad el. Kamatoztassák a megszerzett tudást a turizmusban, próbálják ki a leírtakat a gyakorlatban is!

Horváth Orsolya ügyvezető,

Hévízi Turisztikai Nonprofit Kft.

A turizmus sokszínű, változatos és összetett világa folyamatosan kihívások elé állítja azokat, akik a marketingről szóló kézikönyvek megoldásait kívánják e területen alkalmazni. Nehezen ellenőrizhető tényezők hatására kialakuló márkanevek, több szereplő által kezelt termékek, pillanatnyi körülményektől is nagyban függő vásárlói magatartás - ezeket és számtalan hasonló problémát kell kezelniük a marketingszakembereknek a turizmusban. Munkájukhoz megbízható segítséget nyújt ez a könyv: a turizmus rendszerének korszerű értelmezésével összhangban a fogyasztói élményteremtést tekinti a marketing fő feladatának, bemutatva az ehhez szükséges eszközrendszert és annak alkalmazását. A kötet szerzői - a turizmus elméleti és gyakorlati vonatkozásaiban egyaránt jártas szakemberek - számos példával és útmutatással támogatják a kötetben bemutatott gazdag ismeretanyag hasznosítását.

Dr. Jancsik András egyetemi docens,

Budapesti Gazdasági Egyetem, Turizmus Tanszék

A szerzői kollektíva lépésről lépésre vezeti végig az olvasót a klasszikus marketingtervezési folyamaton, a turizmus ágazatára, vállalkozásai sajátosságaira adaptált elemzési és eszközrendszer alkalmazási módszerek technikáin. A hagyományos megközelítés adta kereten belül a sok-sok példa, élő szituáció kínál lehetőséget a mindennapi megoldások megvitatására, átgondolására. A kötet jól bizonyítja, hogy csak a marketingorientált gyakorlat vezethet a turisztikai desztinációk és vállalkozások sikereihez.

Dr. Piskóti István egyetemi tanár,

Miskolci Egyetem, Marketing és Turizmus Intézet

Hivatkozás: https://mersz.hu/lorincz-sulyok-turizmusmarketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave