Árva László, Deli-Gray Zsuzsa (szerk.)

Turizmusmarketing esettanulmányok II.


A nagy kihívás: bennragadva a múlt században

Gyöngyös egyike azoknak a településeknek, amelyek hazai viszonylatban ritka sokszínű turisztikai adottságokkal rendelkeznek, de ebből mindeddig a lehetőségekhez képest jóval kevesebbet profitáltak. Heves megyét az itt lakók egy része így emlegeti: „Magyarország zöld szíve”, mert elvileg minden turisztikai vonzerőt megtalálni itt, ami az országban is megvan szétszórtan. Mindez a megyén belül Gyöngyösre és térségére, a Mátrára legalább ugyanígy igaz. Ráadásul Gyöngyös autópályán Budapesttől és a Liszt Ferenc repülőtértől mindössze háromnegyed órányi távolságra van. Ehhez képest mintha Csipkerózsika-álmát aludná a város és térsége, mert az ideérkezőt még mindig ez a kb. harmincéves jelszó fogadja a város névtábla mellett: „A szőlő és a bor városa”. Amit egyesek akár így is lefordíthatnak maguk számára: ha akarsz egy jót inni, akkor gyere ide! De hogy ezen kívül mit lehet még csinálni, arról nem sokat mond. Arról nem is szólva, hogy az országban ugyanezt a szlogent még vagy 80-100 település ugyanígy használhatná…

Turizmusmarketing esettanulmányok II.

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 151 6

Budapest turizmusáért felelős hivatalos szervezet vezetőjeként örömmel üdvözlöm, hogy a felnövekvő nemzedék, a turizmus szakos hallgatók friss marketing esettanulmányokat kapnak kézhez a neves szerzői csapat jóvoltából. Külön köszönöm, hogy másik nagy szerelmem, a kultúra és kulturális turizmus is képviselteti magát a könyvben. Magyarországon igen magas színvonalú és gazdag a turizmus mint tantárgy oktatása, ugyanakkor az elméleti tudás mellett az élő gyakorlathoz is egy lépéssel közelebb kerülnek így a diákok.

Bán Teodóra, ügyvezető

Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ

A kötet második kiadása ismét sokszínű és jól feldolgozható esettanulmányokkal szolgál a felsőoktatásban turizmussal, marketinggel és általában a szolgáltatásokkal foglalkozó oktatók és hallgatók számára. A hazai és külföldi példák jól követik a turizmusban az elmúlt években bekövetkezett változásokat.

Heidrich Balázs, rektor, egyetemi tanár

Budapesti Gazdasági Egyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/arva-deli-gray-turizmusmarketing-esettanulmanyok-ii//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave