Árva László, Deli-Gray Zsuzsa (szerk.)

Turizmusmarketing esettanulmányok II.


Az árak

Sri Lanka egyszerre drága és olcsó ország. Az ide látogatók zöme nem meri felkeresni az olcsó étkezdék sorát a higiéniai hiányosságok miatt, így az azoknál 6-8-szor drágább, csak a turisták által látogatott éttermeket veszi igénybe. Mint minden egzotikus ország, Sri Lanka is törekszik szállodai árainak magasan tartására, amit részben a növekvő kereslet, részben a nedvesebb periódusok alatti alacsonyabb kihasználtság indokol. Gondot okoz a „vastag ceruza” is. Ez azt jelenti, hogy a helyiek számára, akik 20-30 ezer forintnak megfelelő összeget, vagy ennél kevesebbet keresnek, minden külföldi, de különösen az európai arcúak Krőzusnak tűnnek. Ezért nekik mindig a valóságosnál négy-öt, sokszor tízszeres árat mondanak, s az alkura csak korlátozott a lehetőség, bár nem lehetetlen. A másik probléma a borravaló. A külföldiektől elvárt, s értéke is magas, gyakran 6-8 USD naponta, ami komoly plusz kiadást igényel az utazótól.

Turizmusmarketing esettanulmányok II.

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 151 6

Budapest turizmusáért felelős hivatalos szervezet vezetőjeként örömmel üdvözlöm, hogy a felnövekvő nemzedék, a turizmus szakos hallgatók friss marketing esettanulmányokat kapnak kézhez a neves szerzői csapat jóvoltából. Külön köszönöm, hogy másik nagy szerelmem, a kultúra és kulturális turizmus is képviselteti magát a könyvben. Magyarországon igen magas színvonalú és gazdag a turizmus mint tantárgy oktatása, ugyanakkor az elméleti tudás mellett az élő gyakorlathoz is egy lépéssel közelebb kerülnek így a diákok.

Bán Teodóra, ügyvezető

Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ

A kötet második kiadása ismét sokszínű és jól feldolgozható esettanulmányokkal szolgál a felsőoktatásban turizmussal, marketinggel és általában a szolgáltatásokkal foglalkozó oktatók és hallgatók számára. A hazai és külföldi példák jól követik a turizmusban az elmúlt években bekövetkezett változásokat.

Heidrich Balázs, rektor, egyetemi tanár

Budapesti Gazdasági Egyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/arva-deli-gray-turizmusmarketing-esettanulmanyok-ii//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave