Árva László, Deli-Gray Zsuzsa (szerk.)

Turizmusmarketing esettanulmányok II.


Bevezetés

A vendégforgalom időbeni eloszlásának egyenlőtlenségei minden turisztikai úti cél esetében jelentkeznek (Sulyok–Mester, 2014). Az elsősorban negatív jelenségként értékelt szezonalitás hátterében természetes (például az éghajlat) és intézményes (például az iskolai szünetek időpontja) okok állnak (Fernandez-Morales, 2003). A turisztikai döntéshozók számos eszközzel igyekeznek enyhíteni a szezonalitást, a „legnépszerűbbek” között említhetjük a főszezonon kívül alkalmazott kedvezményes árakat, a marketingkommunikációt vagy a termékfejlesztést (például fesztiválok, rendezvények, konferenciaturizmus, kulturális turizmus, aktív turizmus vagy egészségturizmus) (Sulyok–Mester, 2014). A turisztikai desztinációk közül az időbeni koncentráció kiemelten érinti a vízparti és a téli sportolásra alkalmas célterületeket. A vízpartok esetében az odalátogatók számára kínált élmény központi eleme a víz, a vízhez közvetlenül (például fürdőzés) vagy közvetve (például kilátópontok) kapcsolódó aktivitások.

Turizmusmarketing esettanulmányok II.

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 151 6

Budapest turizmusáért felelős hivatalos szervezet vezetőjeként örömmel üdvözlöm, hogy a felnövekvő nemzedék, a turizmus szakos hallgatók friss marketing esettanulmányokat kapnak kézhez a neves szerzői csapat jóvoltából. Külön köszönöm, hogy másik nagy szerelmem, a kultúra és kulturális turizmus is képviselteti magát a könyvben. Magyarországon igen magas színvonalú és gazdag a turizmus mint tantárgy oktatása, ugyanakkor az elméleti tudás mellett az élő gyakorlathoz is egy lépéssel közelebb kerülnek így a diákok.

Bán Teodóra, ügyvezető

Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ

A kötet második kiadása ismét sokszínű és jól feldolgozható esettanulmányokkal szolgál a felsőoktatásban turizmussal, marketinggel és általában a szolgáltatásokkal foglalkozó oktatók és hallgatók számára. A hazai és külföldi példák jól követik a turizmusban az elmúlt években bekövetkezett változásokat.

Heidrich Balázs, rektor, egyetemi tanár

Budapesti Gazdasági Egyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/arva-deli-gray-turizmusmarketing-esettanulmanyok-ii//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave