Árva László, Deli-Gray Zsuzsa (szerk.)

Turizmusmarketing esettanulmányok II.


Kérdések

  1. Keressen rá Guatemalára a Google-ben, majd a Youtube-on! Ezek alapján milyen ország rajzolódik ki Ön előtt?
  2. Nézzen utána a Guatemalában található három világörökségi helyszínnek! Mit lehet ezekről tudni, hogyan kötődnek a maja kultúrához?
  3. Milyen egyéb látnivalók találhatóak Guatemalában a világörökségi helyszíneken kívül?
  4. Mi tartja vissza jelenleg a turizmust az országban, milyen változásokra lenne szükség?
  5. Keressen egy videót a neten a guatemalai csirkebuszokról (chicken bus)! Mi jellemzi ezeket?
  6. Mesztic, mulatt, zambo – mit jelentenek ezek a fogalmak, és hogyan járulnak hozzá az ország sokszínűségéhez?
  7. Miért váltottak egyes országok nevet az elmúlt évtizedekben, szerte a világon? Mennyiben lehettek ennek marketing okai és más okai?
  8. Miért kampányol a FYROM hivatalos nevű ország a Macedonia névért, miként hathat ez a turizmusára?
  9. Jó ötletnek tartja-e, hogy Guatemala lecserélje a nevét Guatemayára? Ha igen, miért? Ha nem, miért nem?
  10. Ha a maja (maya) a megkülönböztető előnye az országnak, miként lehet erősíteni ezt a meglévő turisztikai attrakciókat tekintve, illetve milyen új attrakciókat hozna létre a koncepció megerősítésére?
  11. Hogyan jelenítené meg a maja (maya) egyediséget a marketingkommunikációban?
  12. Készítsen egy vírusvideót, melynek középpontjában a „Guatemaya” szó áll, és amely elég izgalmas ahhoz, hogy sokan megosszák, lájkolják, de még inkább, hogy elgondolkodjanak rajta, érdemes Guatemalába (avagy Guatemayába) látogatniuk!

Turizmusmarketing esettanulmányok II.

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 151 6

Budapest turizmusáért felelős hivatalos szervezet vezetőjeként örömmel üdvözlöm, hogy a felnövekvő nemzedék, a turizmus szakos hallgatók friss marketing esettanulmányokat kapnak kézhez a neves szerzői csapat jóvoltából. Külön köszönöm, hogy másik nagy szerelmem, a kultúra és kulturális turizmus is képviselteti magát a könyvben. Magyarországon igen magas színvonalú és gazdag a turizmus mint tantárgy oktatása, ugyanakkor az elméleti tudás mellett az élő gyakorlathoz is egy lépéssel közelebb kerülnek így a diákok.

Bán Teodóra, ügyvezető

Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ

A kötet második kiadása ismét sokszínű és jól feldolgozható esettanulmányokkal szolgál a felsőoktatásban turizmussal, marketinggel és általában a szolgáltatásokkal foglalkozó oktatók és hallgatók számára. A hazai és külföldi példák jól követik a turizmusban az elmúlt években bekövetkezett változásokat.

Heidrich Balázs, rektor, egyetemi tanár

Budapesti Gazdasági Egyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/arva-deli-gray-turizmusmarketing-esettanulmanyok-ii//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave