Balaton Károly, Hortoványi Lilla (szerk.)

Stratégiai és üzleti tervezés

Átdolgozott kiadás


Az iparági szerkezet analízise és a versenykörnyezet újszerű értelmezése Michael Porter munkásságában

A stratégiaalkotás elméleti és gyakorlati művelőinek körében szinte „kinyilatkoztatásként” hatott egy 1980-ban megjelent könyv Versenystratégia címmel. A mű szerzője, a Harvard University közgazdasági tanszékén doktori fokozatot szerzett Michael Porter, az iparági és versenyhelyzet-elemzés merőben új szempontjaira hívta fel a figyelmet. Azt kereste kutatásai során, hogy milyen általános üzletági stratégiák (mint piaci kulcspozíciók) kívánatosak a tartósan magasabb vállalati nyereség eléréséhez. A gyakorlatias szemléletű könyv – mondhatni – új iskolát teremtett, kiváltva a stratégiakutatók és stratégiai tanácsadók egész sorának elismerését (Mintzberg–Ahlstrand–Lampel, 1998).

Stratégiai és üzleti tervezés

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 153 0

A megfelelően végrehajtott stratégiai és üzleti tervezés jelentősen növeli a vállalatok jövedelmezőségét és életképességét, mégis kevesen alkalmazzák megfelelően azok szerteágazó eszköztárát. A könyv aktuális és átfogó képet ad a stratégiai és üzleti tervezés folyamatáról és gyakorlatáról. Az alapvető fogalmak és módszerek áttekintését követően, gyakorlati példákon keresztül vezeti be az Olvasót a piacgazdaságokban elterjedt módszerek és eljárások alkalmazásába, s ezáltal képessé teszi a stratégiaalkotáshoz kapcsolódó döntés-előkészítésre. A könyv ezért ideális egyetemi alap- és mesterképzésekhez, illetve MBA és vállalati kurzusokhoz. Gazdag gyakorlati példákkal illusztrált, olvasóbarát megközelítése segíti az Olvasó szakmai önképzését és vezetői eszköztárának bővítését is.

Hivatkozás: https://mersz.hu/balaton-hortovanyi-strategiai-es-uzleti-tervezes//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave