Balaton Károly, Hortoványi Lilla (szerk.)

Stratégiai és üzleti tervezés

Átdolgozott kiadás


Bevezetés

Porter 1980-ban írt Versenystratégiák című könyve óriási hatást gyakorolt a stratégiai gondolkodás fejlődésére. Megközelítésében a stratégia egy elfoglalható pozíció, ahol a versenyhelyzet elsődlegesen attól függ, hogyan képes a vállalat reagálni az őt körülvevő környezet kihívásaira. „A verseny erőssége nem a véletlenek egybeesésén vagy a balszerencsén múlik. Sokkal inkább azon, milyen az adott iparág gazdasági struktúrája… Az adott iparágban a verseny öt alapvető tényezőtől függ… Az öt versenytényező [lehetséges új belépők, szállítók, vevők, helyettesítő termékek, versenytársak] együttesen szabja meg az iparágban a verseny élességét és jövedelmezőségét. (Porter, 2006).

Stratégiai és üzleti tervezés

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 153 0

A megfelelően végrehajtott stratégiai és üzleti tervezés jelentősen növeli a vállalatok jövedelmezőségét és életképességét, mégis kevesen alkalmazzák megfelelően azok szerteágazó eszköztárát. A könyv aktuális és átfogó képet ad a stratégiai és üzleti tervezés folyamatáról és gyakorlatáról. Az alapvető fogalmak és módszerek áttekintését követően, gyakorlati példákon keresztül vezeti be az Olvasót a piacgazdaságokban elterjedt módszerek és eljárások alkalmazásába, s ezáltal képessé teszi a stratégiaalkotáshoz kapcsolódó döntés-előkészítésre. A könyv ezért ideális egyetemi alap- és mesterképzésekhez, illetve MBA és vállalati kurzusokhoz. Gazdag gyakorlati példákkal illusztrált, olvasóbarát megközelítése segíti az Olvasó szakmai önképzését és vezetői eszköztárának bővítését is.

Hivatkozás: https://mersz.hu/balaton-hortovanyi-strategiai-es-uzleti-tervezes//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave