Balaton Károly, Hortoványi Lilla (szerk.)

Stratégiai és üzleti tervezés

Átdolgozott kiadás


A misszió és a vízió kialakítása

A missziók és víziók megfogalmazása a 80-as években vált egyre gyakoribbá az üzleti vállalkozásoknál. Megjelenésük összefügg a környezeti változások ütemének felgyorsulásával, és ennek hatására a stratégiai tervezés időhorizontjának lerövidülésével. A gyors ütemű és kiszámíthatatlan irányú környezeti változások esetén a külső környezethez igazodó stratégiák alkalmazása oda vezetett, hogy a vállalatoknak gyakran kellett stratégiai irányvonalváltást végrehajtani. A gyakori (péládul 3-4 évenkénti) stratégiai irányvonal módosítás azonban oda vezetett, hogy a vállalatok működésében megszűnt a stabilitás. Ez a hatékony működés szempontjából komoly problémákat eredményezett, hiszen például nem tette lehetővé a szervezeti kultúra és a stratégia összhangjának megvalósítását. Nem lehet ugyanis 3-4 évenként kultúraváltoztatást véghezvinni egy szervezetben.

Stratégiai és üzleti tervezés

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 153 0

A megfelelően végrehajtott stratégiai és üzleti tervezés jelentősen növeli a vállalatok jövedelmezőségét és életképességét, mégis kevesen alkalmazzák megfelelően azok szerteágazó eszköztárát. A könyv aktuális és átfogó képet ad a stratégiai és üzleti tervezés folyamatáról és gyakorlatáról. Az alapvető fogalmak és módszerek áttekintését követően, gyakorlati példákon keresztül vezeti be az Olvasót a piacgazdaságokban elterjedt módszerek és eljárások alkalmazásába, s ezáltal képessé teszi a stratégiaalkotáshoz kapcsolódó döntés-előkészítésre. A könyv ezért ideális egyetemi alap- és mesterképzésekhez, illetve MBA és vállalati kurzusokhoz. Gazdag gyakorlati példákkal illusztrált, olvasóbarát megközelítése segíti az Olvasó szakmai önképzését és vezetői eszköztárának bővítését is.

Hivatkozás: https://mersz.hu/balaton-hortovanyi-strategiai-es-uzleti-tervezes//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave