Balaton Károly, Hortoványi Lilla (szerk.)

Stratégiai és üzleti tervezés

Átdolgozott kiadás


6.3.1. Lehetséges adaptációs stratégia kialakítása

6.3. táblázat. Lehetséges adaptációs stratégiák értékelése a sütőipari esettanulmányhoz kapcsolódóan
Adaptációs stratégia típusa
SWOT-elemzésben meghatározott lehetséges tényezőkombinációk alapján megfogalmazott stratégia
Entrepreneur
Bio, gluténmenetes, paleo termékek gyártása,értékesítése
Új szegmensek feltárása, kiszolgálása
Proaktív tendenciák felismerése, kezdeményezések
Trendek alakítása
Offenzív
Prémium kisboltok kiszolgálása növeli a likviditást
Újabb kiskereskedelmi partnerek szerzése
Prémium fogyasztók megismerése, kiszolgálása
Folyamatosan megújuló termékcsoportok
Prémium termékek megfelelő pozicionálása
Minőségi új termékek bevezetése
Egységes új arculat megteremtése
Központi raktárakba új termékcsoportok belistázása
Helyettesítő termékek szezonális támadása
Terndek figyelése és gyors adaptáció
Stratégiai szövetségek kialakítása a nagyobb méretgazdaságosság és alkuerő eléréséhez
Vállalatok felvásárlása
Defenzív
Termelékenység növelése
Tradicionális értékek kihangsúlyozása
Olcsó, minőségi termékek gyártása és értékesítése
A munlinacionális marketingekbe „akciós” szerep
Megbízható működés, termelés és szállítás
Kritikus termelési volumen fenntartása
Trendek figyelése és cask szükség esetén követése
Nehezen kezelhető területek (regionális piac, szakboltok) csökkentése
Forrás: esettanulmány alapján saját szerkesztés

Stratégiai és üzleti tervezés

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 153 0

A megfelelően végrehajtott stratégiai és üzleti tervezés jelentősen növeli a vállalatok jövedelmezőségét és életképességét, mégis kevesen alkalmazzák megfelelően azok szerteágazó eszköztárát. A könyv aktuális és átfogó képet ad a stratégiai és üzleti tervezés folyamatáról és gyakorlatáról. Az alapvető fogalmak és módszerek áttekintését követően, gyakorlati példákon keresztül vezeti be az Olvasót a piacgazdaságokban elterjedt módszerek és eljárások alkalmazásába, s ezáltal képessé teszi a stratégiaalkotáshoz kapcsolódó döntés-előkészítésre. A könyv ezért ideális egyetemi alap- és mesterképzésekhez, illetve MBA és vállalati kurzusokhoz. Gazdag gyakorlati példákkal illusztrált, olvasóbarát megközelítése segíti az Olvasó szakmai önképzését és vezetői eszköztárának bővítését is.

Hivatkozás: https://mersz.hu/balaton-hortovanyi-strategiai-es-uzleti-tervezes//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave