Vörös József

Termelés- és szolgáltatásmenedzsment

Átdolgozott kiadás


Minőségdíjak

Deming mellett még további üzletemberek és kutatók ismeretesek, akik fontos szerepet játszottak, vagy akár jelenleg is játszanak a minőségre alapozott verseny elterjesztésében. Philip B. Crosby, Joseph M. Juran vagy Taguchi mellett egy amerikai üzletember neve vált még nagyon ismertté. Malcolm Baldrige úr a Reagan kormány kereskedelmi minisztere volt, akinek javaslatára a kongresszus létrehozta a Malcolm Baldrige National Quality Award intézményét, amelyet a minőség fejlesztésében legtöbbet elért vállalkozásoknak ítélnek oda. Minden évben kategóriánként legfeljebb két díjat lehet kiosztani. A kialakított kategóriák: ipari vállalkozások, szolgáltató vállalkozások, kisvállalkozások. A nyertesek között olyan neves cégek találhatók, mint a Motorola, az IBM, a Xerox, a FedEx vagy a Ritz-Carlton Hotel. A díj elnyeréséért a vállalkozásoknak pályázatot kell írni és benyújtani, ami már nyerés nélkül is előnyökkel jár, hiszen a vállalkozás számára a kérdőív útmutatást szolgál. A vállalkozásnak ugyanis számszerűen meg kell határozni, hogy jelenleg hol áll. Vezetni pedig nem lehet, ha nem tudjuk, jelenleg hol állunk. A kérdőív kitöltése biztosan az első lépés az új filozófia, a TQM adaptálásának irányába. Az értékelési folyamat sem tanulságok nélküli, hiszen a négy lépésből álló folyamat biztosan értékes tanácsokat szolgáltat a pályázók számára. A Malcolm Baldrige National Quality Award kritériumrendszere hét fő pontban foglalható össze:

Termelés- és szolgáltatásmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 216 2

A termelési stratégia és az ellátási lánc napi működésének optimalizálása alapvetően befolyásolja a vállalat nyereségességét. Mindkettő olyan feladatot jelent, mely a régióban a legtöbb helyen gyerekcipőben jár. A könyv abban segíti a mai termelésirányításért felelős generációt, hogy versenyelőnnyel járó tudást szerezzen.

Dr. Csányi Sándor, az OTP Bank elnök-vezérigazgatója

Egy termelő vagy szolgáltató rendszer sikeres működéséhez nélkülözhetetlen a termékelőállítás és szolgáltatásnyújtás rendszerének ismerete. Olyan magyar nyelvű szakkönyv, amely átfogóan, a terület ismeretéhez nélkülözhetetlen kvantitatív alapokkal is tárgyalná a témakört, ez idáig nem állt az olvasók rendelkezésére. Vörös József könyve most e hiányt pótolja.

Dr. Koltai Tamás egyetemi tanár, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék

Jelen kiadás a 2010-ben megjelent mű átdolgozása.

Hivatkozás: https://mersz.hu/voros-termeles-es-szolgaltatasmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave