Kenesei Zsófia, Cserdi Zsófia Hajnalka

Szolgáltatásmarketing a turizmusban


Hatékony vevőmegtartó programok

A vevőmegtartó programok lényege a teljes mértékű elégedettségen keresztül a lojalitás elérése. A konkrét vevőmegtartó programok vizsgálata előtt azonban tisztáznunk kell, hogy a vállalatoknak nem áll érdekükben minden vevőjüket maradásra bírniuk; leginkább mert nem profitábilisak, vagy mivel igényeik és magatartásformáik nem illeszkednek a vállalat célcsoportjainak elvárásaihoz. Előfordulhat például az is, hogy a vállalatok a legkevésbé profitábilis vagy egyenesen költséges ügyfeleik esetén (akik magasabb költségeket jelentenek szemben alacsony hozamukkal) szándékosan olyan intézkedéseket hoznak, amellyel elpártolásra késztetik őket. Egy szolgáltatónak célszerű vevőit profitabilitási szempontok alapján rangsorolni és csoportosítani, mely szegmensek eltérő bánásmódot igényelnek.

Szolgáltatásmarketing a turizmusban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 230 8

A Szolgáltatásmarketing a turizmusban segítségével az olvasó specializált ismereteket kaphat a szolgáltatások marketingsajátosságainak, alapfogalmainak és eszköztárának alkalmazhatóságáról a turisztikai szektorban. A fejezetekben felsorakoztatott számos gyakorlati példa kapcsolatot teremt az elmélet és az üzleti élet mindennapjai között, melyek egyúttal szemléletesebbé és könnyen érthetővé teszik a könyvet. Központi gondolataként jelenik meg a fogyasztó, azaz maga az utazó, valamint a számára nyújtott szolgáltatások minőségének maximalizálása. A teoretikus és gyakorlati aspektusok mellett nem marad el a legújabb turisztikai trendek bemutatása sem, melyek ismerete elengedhetetlen a téma teljes megértéséhez a mai dinamikusan változó világunkban.

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/kenesei-cserdi-szolgaltatasmarketing-a-turizmusban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave