Kenesei Zsófia, Cserdi Zsófia Hajnalka

Szolgáltatásmarketing a turizmusban


A szolgáltatás fogalma, kapcsolódása a turizmushoz

A szolgáltatások fogalmának ismertetése kulcsfontosságú feladat, mely az első lépést jelenti a téma mélyebb megismerésének irányába. A szolgáltatások leggyakrabban idézett, klasszikus definíciója Rathmell (1966:33) alapján a következő: „A szolgáltatás egy cselekedet, teljesítmény-erőfeszítés”. A definícióban kiemelésre kerül a szolgáltatások egyik legfontosabb megkülönböztető ismerve, nevezetesen azok megfoghatatlansága. Számos szolgáltatásmarketing kutató szerint a modern gazdaságokban nem csupán ez a tulajdonság választja el a szolgáltatásokat a termékektől; véleményük szerint a legfőbb különbséget a tulajdonjog megváltozása vagy annak hiánya jelenti. Lovelock és Gummesson (2004:34) szerint: „a szolgáltatások bérlést vagy hozzáférést jelentenek, amelyekkel a vevők a fizikai javak használati jogát, tudást, szakértelmet és hálózatokhoz, létesítményekhez való hozzáférést vásárolnak”.

Szolgáltatásmarketing a turizmusban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 230 8

A Szolgáltatásmarketing a turizmusban segítségével az olvasó specializált ismereteket kaphat a szolgáltatások marketingsajátosságainak, alapfogalmainak és eszköztárának alkalmazhatóságáról a turisztikai szektorban. A fejezetekben felsorakoztatott számos gyakorlati példa kapcsolatot teremt az elmélet és az üzleti élet mindennapjai között, melyek egyúttal szemléletesebbé és könnyen érthetővé teszik a könyvet. Központi gondolataként jelenik meg a fogyasztó, azaz maga az utazó, valamint a számára nyújtott szolgáltatások minőségének maximalizálása. A teoretikus és gyakorlati aspektusok mellett nem marad el a legújabb turisztikai trendek bemutatása sem, melyek ismerete elengedhetetlen a téma teljes megértéséhez a mai dinamikusan változó világunkban.

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/kenesei-cserdi-szolgaltatasmarketing-a-turizmusban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave