Kenesei Zsófia, Cserdi Zsófia Hajnalka

Szolgáltatásmarketing a turizmusban


Összefoglalás

Második fejezetünkben elsőként a szolgáltatásminőség fogalmához kapcsolódó kérdéseket jártuk körbe. Az észlelt szolgáltatásminőség alapvetően a vevő elvárásai és tapasztalatai közötti eltérés; így nem csupán a minőséghez kapcsolódó problémakörök, de az elvárások menedzselése is a szolgáltatók kiemelt feladatát képezi. A minőség értékelését meghatározó szempontokat szemléltettük a résmodell segítségével, mellyel a gyakorlatban a döntéshozók képesek azonosítani a minőségi problémák forrásait, és kidolgozhatják a kezelésüket vagy a megszüntetésüket célzó akcióterveket. A modell hat különböző rést tárgyalt, melyekből az ismereti, sztenderdek, teljesítési, kommunikációs és észlelési rések összesítve alkotják és magyarázzák a szolgáltatási rést.

Szolgáltatásmarketing a turizmusban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 230 8

A Szolgáltatásmarketing a turizmusban segítségével az olvasó specializált ismereteket kaphat a szolgáltatások marketingsajátosságainak, alapfogalmainak és eszköztárának alkalmazhatóságáról a turisztikai szektorban. A fejezetekben felsorakoztatott számos gyakorlati példa kapcsolatot teremt az elmélet és az üzleti élet mindennapjai között, melyek egyúttal szemléletesebbé és könnyen érthetővé teszik a könyvet. Központi gondolataként jelenik meg a fogyasztó, azaz maga az utazó, valamint a számára nyújtott szolgáltatások minőségének maximalizálása. A teoretikus és gyakorlati aspektusok mellett nem marad el a legújabb turisztikai trendek bemutatása sem, melyek ismerete elengedhetetlen a téma teljes megértéséhez a mai dinamikusan változó világunkban.

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/kenesei-cserdi-szolgaltatasmarketing-a-turizmusban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave