Kenesei Zsófia, Cserdi Zsófia Hajnalka

Szolgáltatásmarketing a turizmusban


Márkatípusok

A márkák alapvetően többféle fogyasztói szükségletet hivatottak kielégíteni. A klasszikus felosztás alapján rendelkeznek funkcionális és reprezentatív dimenzióval. Előbbi kifejezi, hogy a márka megbízhatóan elégíti ki a terméktől, szolgáltatástól elvárható működésbeli funkciókat, például egy ATM-ből biztonságosan tudunk az általunk megadott mennyiségben pénzt felvenni belföldi utazásunk során. A reprezentációs dimenzió ezzel szemben a márkához kapcsolódó érzelmi többletet jeleníti meg, amely fogyasztónként más és más lehet. Mindemellett a márka státusszimbólummá is válhat; például a bankok által kibocsátott platina vagy fekete kártyákkal megkülönböztető elbánás jár a legtöbb reptéren (lounge pihenési és ingyenes étkezési lehetőséggel), maga a kártya pedig sokak számára egyet jelent a topmenedzser képével.

Szolgáltatásmarketing a turizmusban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 230 8

A Szolgáltatásmarketing a turizmusban segítségével az olvasó specializált ismereteket kaphat a szolgáltatások marketingsajátosságainak, alapfogalmainak és eszköztárának alkalmazhatóságáról a turisztikai szektorban. A fejezetekben felsorakoztatott számos gyakorlati példa kapcsolatot teremt az elmélet és az üzleti élet mindennapjai között, melyek egyúttal szemléletesebbé és könnyen érthetővé teszik a könyvet. Központi gondolataként jelenik meg a fogyasztó, azaz maga az utazó, valamint a számára nyújtott szolgáltatások minőségének maximalizálása. A teoretikus és gyakorlati aspektusok mellett nem marad el a legújabb turisztikai trendek bemutatása sem, melyek ismerete elengedhetetlen a téma teljes megértéséhez a mai dinamikusan változó világunkban.

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/kenesei-cserdi-szolgaltatasmarketing-a-turizmusban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave