Kenesei Zsófia, Cserdi Zsófia Hajnalka

Szolgáltatásmarketing a turizmusban


Szolgáltatások marketingmixe

Az előző alfejezetben lefektetett elméleti alapok kiváló gondolkodási keretet képeztek a marketingmix alkotóelemeinek megismeréséhez, melyek gondos megtervezésével a szolgáltató olyan eszköztárat kap, amellyel hatékonyan képes megtervezni és végrehajtani stratégiáját. A termékek hagyományos négyelemű marketingmixe (McCarthy, 1964) a szolgáltatások esetében hételeműre bővül, tehát a „4 P” esetünkben „7 P”-re változik (BoomsBitner, 1981). Nevezetesen a szolgáltatástermék, az ár, az értékesítési út és a reklám kategóriái azon szolgáltatásteljesítés modellből megismert három tényezővel egészülnek ki, amelyeket a szolgáltató teljes körűen tud befolyásolni. A három új elem tehát az alkalmazottak (people), a megfogható elemek (physical evidences) és a folyamat (process). Egy szolgáltató marketingstratégiáját e hét elem meghatározásával kell kialakítani. A következőkben szállodák és repterek példáján követhetjük végig az egyes jellegzetes marketingmixhez kapcsolódó főbb döntési pontokat (TrethewayKincaid, 2010).

Szolgáltatásmarketing a turizmusban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 230 8

A Szolgáltatásmarketing a turizmusban segítségével az olvasó specializált ismereteket kaphat a szolgáltatások marketingsajátosságainak, alapfogalmainak és eszköztárának alkalmazhatóságáról a turisztikai szektorban. A fejezetekben felsorakoztatott számos gyakorlati példa kapcsolatot teremt az elmélet és az üzleti élet mindennapjai között, melyek egyúttal szemléletesebbé és könnyen érthetővé teszik a könyvet. Központi gondolataként jelenik meg a fogyasztó, azaz maga az utazó, valamint a számára nyújtott szolgáltatások minőségének maximalizálása. A teoretikus és gyakorlati aspektusok mellett nem marad el a legújabb turisztikai trendek bemutatása sem, melyek ismerete elengedhetetlen a téma teljes megértéséhez a mai dinamikusan változó világunkban.

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/kenesei-cserdi-szolgaltatasmarketing-a-turizmusban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave