Kenesei Zsófia, Cserdi Zsófia Hajnalka

Szolgáltatásmarketing a turizmusban


Összefoglalás

A negyedik fejezetben a szolgáltatásmarketing eszköztárának következő elemét, az értékesítési utak problémakörét vizsgáltuk. A szolgáltatások értékesítési lehetőségeinek kiválasztása a fogyasztó által alapvetően szituáció- és személyiségfüggő, de meghatározza az adott szolgáltatás specifikus jellege is. Egy szolgáltató eldöntheti, hogy egy vagy több csatornán keresztül értékesít, a főbb turisztikai szolgáltatások esetében gyakoribb az utóbbi lehetőség. A hagyományos értékesítési utak az internet, a technológiai újítások és a közösségi trendek hatására a legtöbb esetben alternatív lehetőségekkel egészültek ki, melyeket a leghangsúlyosabb turisztikai példák segítségével tekintettünk át. Így vizsgáltuk a szállodaipar, az utazási irodák értékesítési lehetőségei mellett az úgynevezett közösségi kuponozást is. Utóbbi logikája szerint a szolgáltatók közvetítői díj és vevői engedmények megadásával a nagyobb forgalom fejében lemondanak a haszon egy részéről, ami azonban gyakran veszélyes is lehet. Nem megfontolt alkalmazása a szállodákat akár csődbe is juttathatja. Végül bemutattuk a franchise-rendszer lényegét és előnyeit; míg általa a franchise-átadó hatékonyabban folytathatja növekedési stratégiáját, addig az átvevő egy felépített márka és szolgáltatási folyamat használati jogát kaphatja meg.

Szolgáltatásmarketing a turizmusban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 230 8

A Szolgáltatásmarketing a turizmusban segítségével az olvasó specializált ismereteket kaphat a szolgáltatások marketingsajátosságainak, alapfogalmainak és eszköztárának alkalmazhatóságáról a turisztikai szektorban. A fejezetekben felsorakoztatott számos gyakorlati példa kapcsolatot teremt az elmélet és az üzleti élet mindennapjai között, melyek egyúttal szemléletesebbé és könnyen érthetővé teszik a könyvet. Központi gondolataként jelenik meg a fogyasztó, azaz maga az utazó, valamint a számára nyújtott szolgáltatások minőségének maximalizálása. A teoretikus és gyakorlati aspektusok mellett nem marad el a legújabb turisztikai trendek bemutatása sem, melyek ismerete elengedhetetlen a téma teljes megértéséhez a mai dinamikusan változó világunkban.

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/kenesei-cserdi-szolgaltatasmarketing-a-turizmusban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave