Kenesei Zsófia, Cserdi Zsófia Hajnalka

Szolgáltatásmarketing a turizmusban


A szolgáltatások kommunikációs sajátosságai

A szolgáltatások fogyasztói megannyi forrásból szerezhetnek információt az igénybe veendő szolgáltatásról. A csatornák egy része kontrollálható, avagy formálható a vállalat részéről, másik része azonban kevésbé. Utóbbi elsősorban a fogyasztók közötti interakciók eredménye, melyek tartalma sokszor nehezen mérhető és befolyásolható. Ráadásul a szolgáltatótól érkező üzenetek közé természetükből fakadóan éppúgy tartoznak az alkalmazottak és a látható környezet által közvetített szubjektív elemek, mint ahogyan a termékek esetében klasszikusan kezelt reklám, eladásösztönzés, PR (public relations = közönségkapcsolatok). A szolgáltatások kommunikációjának tervezésekor és kivitelezésekor számtalan probléma vetődhet fel, amelyeket a menedzsereknek tudniuk kell kezelni. A következő alfejezetekben a felvetődő problémakörök a szolgáltatásminőség résmodellje mentén kerülnek ismertetésre, külön hangsúlyt fordítva azok kezelési javaslatainak bemutatására (George–Berry, 1981).

Szolgáltatásmarketing a turizmusban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 230 8

A Szolgáltatásmarketing a turizmusban segítségével az olvasó specializált ismereteket kaphat a szolgáltatások marketingsajátosságainak, alapfogalmainak és eszköztárának alkalmazhatóságáról a turisztikai szektorban. A fejezetekben felsorakoztatott számos gyakorlati példa kapcsolatot teremt az elmélet és az üzleti élet mindennapjai között, melyek egyúttal szemléletesebbé és könnyen érthetővé teszik a könyvet. Központi gondolataként jelenik meg a fogyasztó, azaz maga az utazó, valamint a számára nyújtott szolgáltatások minőségének maximalizálása. A teoretikus és gyakorlati aspektusok mellett nem marad el a legújabb turisztikai trendek bemutatása sem, melyek ismerete elengedhetetlen a téma teljes megértéséhez a mai dinamikusan változó világunkban.

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/kenesei-cserdi-szolgaltatasmarketing-a-turizmusban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave