Kenesei Zsófia, Cserdi Zsófia Hajnalka

Szolgáltatásmarketing a turizmusban


Keresletirányítási stratégiák

A szolgáltatások tárolhatatlansága miatt gyakran előfordul, hogy a kereslet és a kínálat szintje nem egyezik meg egymással. Ha a kereslet nagyobb a kínálatnál, akkor a szolgáltató nem képes kiszolgálni vevőit, akik így vagy elhalasztják keresletüket, vagy átmennek egy másik szolgáltatóhoz. Amennyiben a kínálat haladja meg a keresletet, úgy a kapacitások egy része kihasználatlan marad, ami magas fix költségű szolgáltatások esetén végzetes is lehet (például szállodák, éttermek, légitársaságok stb.). A szolgáltatók különböző módszerekkel igyekezhetnek irányítani a keresletet, illetve alakítani a kínálatot. Ezen módszerek közül elsőként a keresletirányítási stratégiákat vesszük górcső alá.

Szolgáltatásmarketing a turizmusban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 230 8

A Szolgáltatásmarketing a turizmusban segítségével az olvasó specializált ismereteket kaphat a szolgáltatások marketingsajátosságainak, alapfogalmainak és eszköztárának alkalmazhatóságáról a turisztikai szektorban. A fejezetekben felsorakoztatott számos gyakorlati példa kapcsolatot teremt az elmélet és az üzleti élet mindennapjai között, melyek egyúttal szemléletesebbé és könnyen érthetővé teszik a könyvet. Központi gondolataként jelenik meg a fogyasztó, azaz maga az utazó, valamint a számára nyújtott szolgáltatások minőségének maximalizálása. A teoretikus és gyakorlati aspektusok mellett nem marad el a legújabb turisztikai trendek bemutatása sem, melyek ismerete elengedhetetlen a téma teljes megértéséhez a mai dinamikusan változó világunkban.

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/kenesei-cserdi-szolgaltatasmarketing-a-turizmusban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave