Kenesei Zsófia, Cserdi Zsófia Hajnalka

Szolgáltatásmarketing a turizmusban


Eltérő keresleti görbék kezelése: a hozammenedzsment

A hozammenedzsment egyik leggyakoribb felhasználója a turisztikai ágazat, ahol az év különböző periódusaiban eltérő árazást alkalmaznak. Ahogyan azt már a szegmentált árképzéssel foglalkozó fejezetben említettük, ahhoz, hogy a szolgáltató megfelelően tudja árazni különböző időszakokban ugyanazt a szolgáltatást, ismernie kell a fogyasztók keresleti görbéjét. Például egy szálloda esetében a kiemelt szezonban a vendégek jóval magasabb árat is hajlandóak elfogadni, míg az elő- és utószezonban az alacsonyabb árakkal is csak kisebb a kereslet.

Szolgáltatásmarketing a turizmusban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 230 8

A Szolgáltatásmarketing a turizmusban segítségével az olvasó specializált ismereteket kaphat a szolgáltatások marketingsajátosságainak, alapfogalmainak és eszköztárának alkalmazhatóságáról a turisztikai szektorban. A fejezetekben felsorakoztatott számos gyakorlati példa kapcsolatot teremt az elmélet és az üzleti élet mindennapjai között, melyek egyúttal szemléletesebbé és könnyen érthetővé teszik a könyvet. Központi gondolataként jelenik meg a fogyasztó, azaz maga az utazó, valamint a számára nyújtott szolgáltatások minőségének maximalizálása. A teoretikus és gyakorlati aspektusok mellett nem marad el a legújabb turisztikai trendek bemutatása sem, melyek ismerete elengedhetetlen a téma teljes megértéséhez a mai dinamikusan változó világunkban.

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/kenesei-cserdi-szolgaltatasmarketing-a-turizmusban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave