Kenesei Zsófia, Cserdi Zsófia Hajnalka

Szolgáltatásmarketing a turizmusban


Megfoghatatlanság problémája és kezelése

Szolgáltatások esetén nem fizikailag megtestesülő tárgyakról beszélünk, hanem teljesítményekről, folyamatokról, cselekedetekről. Ez persze nem jelenti azt, hogy egy szolgáltatás igénybevétele során ne találkoznánk megfogható elemekkel, sőt. Míg egy szállodában megfogható tárgy egy ágy, egy étteremben az étel, mégsem ezek jelentik a szolgáltatás központi elemét. Utóbbi példában az étel − hiába van központi helyen a szolgáltatásban − csupán 20-30%-át teszi ki a végső árnak, a további hozzáadott érték annak elkészítéséből, felszolgálásából, konyhai munkák elvégzéséből ered. A megfoghatatlanságból fakadó problémák között szerepel, hogy mivel a vevő nem birtokolja a szolgáltatásokat vásárlás után, torzul a vevői értékítélet és nem egyértelmű az árazás metódusa sem. Nehézséget jelent továbbá a szolgáltatások előzetes bemutatása és kommunikálása, ami fogyasztói oldalról vizsgálva egyértelműen az előzetes értékelés akadályát jelenti. A szolgáltatásokat továbbá nagyon nehéz szabadalmakkal védeni, hiszen bár a fizikai megjelenés levédhető, de kisebb módosítással a konkurens átveheti bármely szolgáltatáselemet.

Szolgáltatásmarketing a turizmusban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 230 8

A Szolgáltatásmarketing a turizmusban segítségével az olvasó specializált ismereteket kaphat a szolgáltatások marketingsajátosságainak, alapfogalmainak és eszköztárának alkalmazhatóságáról a turisztikai szektorban. A fejezetekben felsorakoztatott számos gyakorlati példa kapcsolatot teremt az elmélet és az üzleti élet mindennapjai között, melyek egyúttal szemléletesebbé és könnyen érthetővé teszik a könyvet. Központi gondolataként jelenik meg a fogyasztó, azaz maga az utazó, valamint a számára nyújtott szolgáltatások minőségének maximalizálása. A teoretikus és gyakorlati aspektusok mellett nem marad el a legújabb turisztikai trendek bemutatása sem, melyek ismerete elengedhetetlen a téma teljes megértéséhez a mai dinamikusan változó világunkban.

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/kenesei-cserdi-szolgaltatasmarketing-a-turizmusban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave