Kenesei Zsófia, Cserdi Zsófia Hajnalka

Szolgáltatásmarketing a turizmusban


Változékonyság problémája és kezelése

A szolgáltatások változékonyságának, heterogenitásának elsődleges oka, hogy a legtöbbjüket emberek nyújtják, akiktől nem várható el, hogy mindig tökéletesen ugyanazt a szolgáltatást ugyanúgy teljesítsék. A szolgáltatások tartalma, minősége vállalatonként változik, hiszen minden szolgáltató más-más emberi erőforrással rendelkezik, de változik cégen belül is, hiszen minden egyén önálló individuum, önálló személyiségjegyekkel. Nem beszélve arról, hogy egy konkrét alkalmazott is különböző minőségben teljesíthet egy szolgáltatást különböző időpontokban, attól függően, hogy milyen a hangulata, vannak-e magánügyi problémái, mennyire kiegyensúlyozott stb. E tényezők eredménye, hogy különösen nehéz a szolgáltatások minőségének előzetes biztosítása és problematikus a szabványosítás is. A minőségbiztosítás körülményességét a következő szállodai eset kiválóan példázza: ha nem takarítottak ki rendesen egy szobát a vendég érkezése előtt, úgy a szolgáltatás hibásan került teljesítésre. Ekkor már csak arra van lehetőség, hogy a személyzet minél hamarabb gondoskodjon annak kijavításáról és a vendég kompenzálásáról.

Szolgáltatásmarketing a turizmusban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 230 8

A Szolgáltatásmarketing a turizmusban segítségével az olvasó specializált ismereteket kaphat a szolgáltatások marketingsajátosságainak, alapfogalmainak és eszköztárának alkalmazhatóságáról a turisztikai szektorban. A fejezetekben felsorakoztatott számos gyakorlati példa kapcsolatot teremt az elmélet és az üzleti élet mindennapjai között, melyek egyúttal szemléletesebbé és könnyen érthetővé teszik a könyvet. Központi gondolataként jelenik meg a fogyasztó, azaz maga az utazó, valamint a számára nyújtott szolgáltatások minőségének maximalizálása. A teoretikus és gyakorlati aspektusok mellett nem marad el a legújabb turisztikai trendek bemutatása sem, melyek ismerete elengedhetetlen a téma teljes megértéséhez a mai dinamikusan változó világunkban.

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/kenesei-cserdi-szolgaltatasmarketing-a-turizmusban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave