Rekettye Gábor

Értékteremtés 4.0

Termékek és szolgáltatások vevőorientált tervezése, fejlesztése és menedzselése


fejezet. Az újtermék-fejlesztés korszerűsített modellje

A könyv 13., az innovációkkal foglalkozó fejezete az innovációs fejlődési ciklus törvényszerűségeit tárgyalta, és rámutatott arra, hogy a gazdasági életben az innovációk legfontosabb területe a termékinnováció, amely mint olyan, a gazdaságot és a piacot is „mozgásban tartja”. Az új termékek létrehozása a vállalati menedzsment fontos, stratégiai területe. Az is igaz ugyanakkor, hogy ez az a terület, amely a leginkább igényli a kreatív gondolkodást, az interdiszciplináris megközelítéseket, és – annak ellenére, hogy a fejlesztés sikere a folyamat formalizálását igényli – ez a terület a legkevésbé formalizálható, következésképpen ez az a funkció, amelyet a gyakorlatban „mindenki másképp csinál”. Célom ebben a fejezetben az, hogy az új termékek tervezésének, fejlesztésének és piaci bevezetésének olyan modelljét vázoljam fel, amely segítheti a gyakorlati szakembereket abban, hogy elkerüljék az újtermék-politika leselkedő csapdáit, és csökkenthessék az újtermék-kudarcok arányát. Az ide vonatkozó rendkívül széles szakirodalom áttekintése (Wheelwright–Sasser, 1989; Topfer, 1995; Hart, 1996; Stein, 1996; Clark–Fujimoto, 1996; Crawford, 1997; Cooper, 1998; Iványi–Hoffer, 1999; Samli–Weber, 2000; Zhang–Doll, 2001; Thomke, 2001; Weber–Rohracher, 2012; Guzzini–Iacobucci, 2017) azt igazolja, hogy a kutatók többsége következtetését a sikeres és a nem sikeres termékfejlesztési gyakorlat általánosításából vonja le, rámutatva azokra a kritikus tényezőkre, hibákra, amelyek az esetleges kudarchoz vezetnek.

Értékteremtés 4.0

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 223 0

Minden vállalati szakember számára fontos, gyakorlatban jól hasznosítható tudást nyújt a könyv. Akit a mai modern gazdaság egy kicsit is érdekel, örömmel fogja olvasni Rekettye Gábor művét.

Madarász László, marketing- és stratégiai igazgató,

PICK SZEGED ZRT.

A Rekettye Gábor könyvében leírtak a nem üzleti szférában dolgozó szervezeteknél - így felsőoktatási intézményeknél is - kitűnően alkalmazhatók. Örömmel ajánlom ezt a hasznos olvasmányt a nonbusiness szférában dolgozó összes szakembernek!

Dr. Kuráth Gabriella, marketing osztályvezető,

Pécsi Tudományegyetem

Az Értékteremtés 4.0-ban az értékkel kapcsolatban leírt elvek és módszerek az egészségügyi szolgáltatóknak is kitűnő útmutatást nyújtanak. Minden kollégámnak javaslom a könyv elolvasását!

Dr. Kelemen Ottó, orvosigazgató,

Kelemed Plasztikai Sebészet Kft.

A negyedik ipari forradalom körülményei között az értékteremtés, a vevőélmény nyújtása, amelyet Rekettye Gábor könyve nagyon érthetően és élvezhetően ír le, minden vállalat számára kötelező, ha fenn akar maradni ebben a turbulens világban. A könyvhöz gratulálok a szerzőnek, és ajánlom minden kollégámnak!

Sárvári Andor, ügyvezető,

Falco-Sopron Bútor Kft.

Az Értékteremtés 4.0 meggyőző könyv, szerzője érthetően és élvezetesen írja le mindazt, ami ma minden vállalat legfontosabb feladata. Örömmel ajánlom a Kamara tagvállalatainál dolgozó minden menedzsernek!

Dr. Sikfői Tamás, elnök,

Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

Hivatkozás: https://mersz.hu/rekettye-ertekteremtes-4-0//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave