Rekettye Gábor

Értékteremtés 4.0

Termékek és szolgáltatások vevőorientált tervezése, fejlesztése és menedzselése


Az értéktérképek szerepe az értékmenedzsmentben

A 8.5. ábrán bemutatott észlelési térkép egyidejűleg értéktérképként is funkcionálhat. A vízszintes tengely – amelyet hasznosságnak neveztünk – ugyanis egyidejűleg a vizsgálatba bevont márkáknak a vevők által észlelt értékét is jelzi. A vertikális tengely pedig az észlelt ráfordításokat mutatja. Ha ezt elfogadjuk, akkor a koordináta-rendszerben meghúzható az a 45 fokban elhelyezkedő vonal, amely az észlelt érték, illetve az észlelt ráfordítások egyensúlyát fejezi ki. Ezt a vonalat a szakirodalom érték-megfelelési vonalnak (Garda–Marn, 1993) vagy indifferenciavonalnak (Golub–Henry, 2000) nevezi. A vonal értelmezése szerint, ha a termék észlelt helye ezen a vonalon helyezkedik el, akkor annak értéke (a vevők tudatában) egyensúlyban van a termékért fizetett ráfordításokkal. Nyilvánvaló azonban, hogy az észlelt érték (hasznosság) és az észlelt ráfordítások mérése – természeténél fogva – sohasem pontos, ezért úgy gondoljuk, hogy az érték-megfelelési vonalat célszerűbb érték-megfelelési sávként értelmezni. Nos, azon márkák, amelyek az így felvázolt koordináta-rendszerben az érték-megfelelési vonal (sáv) alatt helyezkednek el, versenyelőnnyel rendelkeznek a vonal (sáv) felett elhelyezkedő termékekkel szemben. Az itt leírtak szemléltetése érdekében visszatérünk a középkategóriájú autók észlelésének példájához (11.10. ábra).

Értékteremtés 4.0

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 223 0

Minden vállalati szakember számára fontos, gyakorlatban jól hasznosítható tudást nyújt a könyv. Akit a mai modern gazdaság egy kicsit is érdekel, örömmel fogja olvasni Rekettye Gábor művét.

Madarász László, marketing- és stratégiai igazgató,

PICK SZEGED ZRT.

A Rekettye Gábor könyvében leírtak a nem üzleti szférában dolgozó szervezeteknél - így felsőoktatási intézményeknél is - kitűnően alkalmazhatók. Örömmel ajánlom ezt a hasznos olvasmányt a nonbusiness szférában dolgozó összes szakembernek!

Dr. Kuráth Gabriella, marketing osztályvezető,

Pécsi Tudományegyetem

Az Értékteremtés 4.0-ban az értékkel kapcsolatban leírt elvek és módszerek az egészségügyi szolgáltatóknak is kitűnő útmutatást nyújtanak. Minden kollégámnak javaslom a könyv elolvasását!

Dr. Kelemen Ottó, orvosigazgató,

Kelemed Plasztikai Sebészet Kft.

A negyedik ipari forradalom körülményei között az értékteremtés, a vevőélmény nyújtása, amelyet Rekettye Gábor könyve nagyon érthetően és élvezhetően ír le, minden vállalat számára kötelező, ha fenn akar maradni ebben a turbulens világban. A könyvhöz gratulálok a szerzőnek, és ajánlom minden kollégámnak!

Sárvári Andor, ügyvezető,

Falco-Sopron Bútor Kft.

Az Értékteremtés 4.0 meggyőző könyv, szerzője érthetően és élvezetesen írja le mindazt, ami ma minden vállalat legfontosabb feladata. Örömmel ajánlom a Kamara tagvállalatainál dolgozó minden menedzsernek!

Dr. Sikfői Tamás, elnök,

Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

Hivatkozás: https://mersz.hu/rekettye-ertekteremtes-4-0//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave