Hofmeister-Tóth Ágnes, Mitev Ariel Zoltán

Üzleti kommunikáció és tárgyalástechnika


Megjelenés, fellépés

A megjelenésnek és a fellépésnek különösen az első benyomás szempontjából van igen nagy jelentősége. A jó megjelenés és a jó fellépés azért fontos, mert az emberek általában kedvező képet kívánnak önmagukról kialakítani. Ha valakivel először találkozunk, gyors, gyakran nem is tudatos felmérést végzünk: szimpatikus ember, kellemes ember – gondoljuk. Egyszerre ezer információ jut el hozzánk, és az első benyomás (amelynek különösen a légkörteremtés szempontjából van nagy jelentősége) kialakítása mindössze pár pillanat műve. Lehet, hogy sikerül bemutatkozáskor olyan képet kialakítanunk magunkról, amilyet szeretnénk, de az is előfordulhat, hogy épp ellentétes benyomást keltünk. Az első benyomás nagy szerepet játszhat abban, hogy milyen eredményeket érünk el később az üzleti kapcsolatainkban. A megjelenésre, fellépésre vagyis arra, hogy megjelenésünk, fellépésünk milyen képet sugároz, milyen üzenetet hordoz, egyre gyakrabban használják az imázs, arculat kifejezést. Az ember szavak nélkül is információk tömegét továbbíthatja közvetlen környezetének. Az arckifejezés, a hangszín, a járás, a mozgás, a testtartás, a ruházat, mind-mind része az imázsnak, és általában tükrözi azt is, hogy az ember hogyan érzi magát.

Üzleti kommunikáció és tárgyalástechnika

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 719 7

Volt egy időszak, amikor egyetlen, a tengeren Ázsia felé hajózó római sem halasztotta el, hogy megálljon Rodoszon, és meghallgassa az ékesszólás mestereit. Kikötöttek, hogy megmártózzanak a fodrozódó szóhabokban, s magukkal vigyenek valami megfoghatatlant.

A jó kommunikáció képessége olyasmi, amivel mindenki szívesen felszerelné saját hajóját. E sajátságos hajtóerővel könnyedén elnavigálhatunk az élet háborgó tengerén, az üzlet olykor zavaros vizein, valamint könnyen ráakadhatunk azokra a csendes és nyugodt öblökre, ahol újból feltöltődhetünk.

A könyv szemléletes példákon és gyakorlatokon keresztül mutatja be az üzleti kommunikáció különféle területeit, a nem verbális, a szóbeli, az írásbeli kommunikációt, valamint a meggyőzés alapelveit. A tárgyalástechnikai részben plasztikusan taglaljuk annak pszichológiai és elméleti hátterét, a disztributív és integratív technikákat, a harmadik fél bevonását, valamint a különféle kultúrák tárgyalási stílusait.

A könyv egy kikötő, ahol feltölthetjük rakománnyal a hajót, vagy megfoltozhatjuk a vásznat. Talán ránk kacsint a Rodoszi Kolosszus…

Ezt a könyvet ajánljuk minden bachelor és master hallgatónak, tréningek résztvevőinek és minden kedves érdeklődőnek.

Hivatkozás: https://mersz.hu/hofmeister-toth-mitev-uzleti-kommunikacio-es-targyalastechnika//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave