Constantinovits Milán, Sipos Zoltán

Nemzetközi üzleti technikák


Ajánlattétel

Az ajánlattétel és alku során a kooperatív stratégia mindig hangsúlyozza a megegyezést, első lépésként az elvi egyetértést és végül a részletekben történő megegyezést. Az ajánlat megtételekor különösen fontos, hogy nyíltnak, megbízhatónak és őszintének tűnjünk, különben az eddigi kedvező légkör elromolhat, és a tárgyalás nyílt küzdelemmé, harccá alakulhat át. Ez következik be akkor, ha túl magas ajánlati árat (vagy túl alacsony vételi árat) adunk meg (azaz, ha a piaci viszonyokhoz képest „védhetetlen” ajánlatot teszünk) –, kivéve, ha az adott kultúrában a nagymértékű engedmények adása-kapása az alku „előírt” rendszerét képezi. Tipikus példa erre az arab, illetve török kereskedő üzleti felfogása.

Nemzetközi üzleti technikák

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 723 4

A jelen szakkönyvben található ismeretanyag egyaránt szól a tényleges és a leendő nagyvállalati és kisvállalkozó üzletembereknek, üzletkötőknek, marketingszakembereknek. A nemzetközi szokványok és üzleti gyakorlat megismertetésével bevezet a hazai és a globális külkereskedelmi feltételrendszerhez való alkalmazkodásba. Bemutatja az eredményes üzleti munka módszereit és az ésszerű kockázatkezelés lehetőségeit is. A könyvet jó szívvel ajánljuk tehát gyakorlati szakembereknek, üzleti menedzsereknek, vállalkozóknak. Az információs társadalom piacán a több tudás üzleti előnyt jelent, itt pedig olyan ismeretekről van szó, amelyek közvetlenül alkalmazhatóak a gyakorlatban is.

A könyv a szerzőpáros korábbi szak- és tankönyveinek a folytatása, elsősorban a több kiadást is megért „Külkereskedelmi technika - külpiaci kockázat" című könyvnek, valamint a 2008-ban kiadott „Nemzetközi kereskedelmi ügyletek" című munkának.

A szakkönyv tizenöt fejezetre bontva tárgyalja a nemzetközi árukereskedelmi tranzakciók környezeti feltételeit és intézményi peremfeltételeit, a tranzakciótípusokat, a nemzetközi üzleti szokványok tartalmát (amelyek lényegében a nemzetközi kereskedelem sajátos nyelvezetét jelentik), valamint a nemzetközi ügylet tartalmi kérdéseit és folyamatait. A szerzők naprakész ismereteket adnak, mivel legújabb kutatási eredményeiket is felhasználták a kézirat elkészítése során: így például az Incoterms szokványok új változatát és alkalmazásának újabb szempontjait, vagy a nemzetközi biztosítási szokványok átalakításának új fejleményeit is.

A szakkönyv alkalmas mind az érdeklődő szakmai közönség, mind pedig a felsőoktatás igényeinek kielégítésére.

Hivatkozás: https://mersz.hu/constantinovits-sipos-nemzetkozi-uzleti-technikak//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave