Horváth Dóra, Bauer András (szerk.)

Marketingkommunikáció

Stratégia, új média, fogyasztói részvétel


A lojalitásprogram célrendszere

Korábban ugyan jeleztük, hogy a lojalitásprogramok általában védekező stratégiát kiszolgáló eszköznek tekinthetők, a célrendszerben azonban az értékesítés megvédése mellett általában megjelennek egyéb célok is. Sok vállalat a programot azzal a szándékkal indítja, hogy ezáltal árbevétel-növekedést érjen el. Amennyiben a vevő lojalitása nő, a versenytársak helyett az adott vállalatnál realizálódik az adott termékkategóriára költött pénzének egyre nagyobb része. Egyes jutalmazási rendszerek akár a torta nagyságát, azaz a vevő által a termékkategóriára költött teljes összeg növelését is előmozdíthatják, bár ennek hosszú távú fenntarthatósága megkérdőjelezhető. Ezt a célt inkább a program által gyűjtött információ felhasználásával tett, személyre szabottabb és relevánsabb ajánlatokkal lehet elérni. Az értékesítés növelését még a programban részt vevőknél elért keresztértékesítésekkel is el lehet érni, valamint maga a program közvetlenül is hozzájárulhat az új vevők megszerzéséhez, ami szintén növeli az árbevételt. A lojalitásprogramokat általában jutalmazási rendszerrel ruházzák fel, amelyeknek a célja az értékesítés növelése mellett a kereslet időbeli kisimítása is lehet. Ilyen például hazánkban a Rossmann programja, ahol a törzsvásárlók csak hétköznapi vásárlásaik esetében juthatnak hozzá a kedvezményekhez.

Marketingkommunikáció

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 722 7

Talán soha nem volt még ennyire összetett és bonyolult a kommunikáció világa, mint napjainkban. Így talán soha nem volt még ennyire időszerű egy korszerű, átfogó szakmai anyag összeállítása, amely úttörő módon, tudományos részletességgel foglalkozik a legújabb tendenciákkal, jelenségekkel, módszerekkel, beleértve olyan területeket is, mint a közösségi média vagy az informális kommunikáció. Alapmű, a szerzőkhöz méltó igényes kivitelben.

Mezriczky László, a Magyar Reklámszövetség alelnöke

Csak első pillantásra merész megközelítés a marketingkommunikáció és a galaxis világának, logikájának párhuzamba állítása. Valójában kézenfekvő és illusztratív kulcs egy struktúrájában és alapelveiben évtizedek óta stabil keretek és paradigmák erőterében állandóan változó, táguló és zsugorodó, leglényegét kaméleon természetén keresztül megőrző üzleti tudomány bemutatására. A Földünk tűrőképességének végső határait feszegető gazdaság mozgását, a marketingkommunikációnak a Naphoz hasonlóan egyszerre életet adó és pusztítani képes erejét az életterét kinövő ember az univerzum világából vett hasonlatokkal értheti meg igazán. Részleteit, szakmai tartalmát illetően is remek könyv, figyelmünkre és időnkre érdemes.

Nagy Bálint, tanszékvezető, IBS

A digitalizálódás rendkívül érdekesen alakítja át a marketingkommunikáció lehetőségeit, kereteit, működését. Az ebben részt vevők köre kitágul, szerepük megváltozik. Ez a szakkönyv átfogó tudást ad a modern kommunikáció összetett és egyben izgalmas világáról, atomi szinten és galaktikus összefüggésekben is.

Novák Péter, Interactive Advertising Bureau Hungary, elnök

Hivatkozás: https://mersz.hu/horvath-bauer-marketingkommunikacio//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave