Horváth Dóra, Bauer András (szerk.)

Marketingkommunikáció

Stratégia, új média, fogyasztói részvétel


A csomagolás növekvő jelentősége

A csomagolás növekvő jelentősége és szerepe napjainkban vitathatatlan, hiszen sokszor a csomagolás az első és utolsó marketingeszköz, amellyel a fogyasztó találkozik vásárlás előtt. Ez főleg az önkiszolgáló értékesítési helyek elterjedésével magyarázható (Bauer & Agárdi, 2000), ami következtében növekszik az eladóhelyen meghozott vásárlási döntések száma, melynek aránya FMCG termékek esetében becslések szerint 73% (Ampuero & Vila, 2006; Rettie & Brewer, 2000). Hasonló tendenciát mutat az impulzusvásárlások arányának növekedése, miszerint csak minden tizedik vásárlás tervezett (Welles, 1986). A csomagolás szerepének erősödését mutatja a globális piac és konstans bővülő árutömeg, hiszen míg 1800-ban mindössze 300 termék volt 15 m²-en, jelenleg átlagosan több mint 10 000 árucikk van ugyanannyi területen (Kiss, 2007). És végül, de nem utolsósorban napjainkban egyre gyakrabban szembesülhetnek a vállalatok a reklámbüdzsé szűkülésével. Ha csökken a költségvetés, és emiatt a klasszikus tömegkommunikációs eszközöket nem lehet használni, a kommunikációs erőfeszítések súlypontja átkerül az eladóhelyre, ahol eladóhelyi reklámot (sales promotion) vagy POS kommunikációs eszközöket kell igénybe venni a termék és egyben a csomagolás kiemelésére. Emiatt a termék differenciáló és azonosító szerepe egyre fontosabbá válik: a homogén árutömegből csak egy megfelelően kialakított csomagolással van csak lehetőség kitűnni és differenciáltan szerepelni.

Marketingkommunikáció

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 722 7

Talán soha nem volt még ennyire összetett és bonyolult a kommunikáció világa, mint napjainkban. Így talán soha nem volt még ennyire időszerű egy korszerű, átfogó szakmai anyag összeállítása, amely úttörő módon, tudományos részletességgel foglalkozik a legújabb tendenciákkal, jelenségekkel, módszerekkel, beleértve olyan területeket is, mint a közösségi média vagy az informális kommunikáció. Alapmű, a szerzőkhöz méltó igényes kivitelben.

Mezriczky László, a Magyar Reklámszövetség alelnöke

Csak első pillantásra merész megközelítés a marketingkommunikáció és a galaxis világának, logikájának párhuzamba állítása. Valójában kézenfekvő és illusztratív kulcs egy struktúrájában és alapelveiben évtizedek óta stabil keretek és paradigmák erőterében állandóan változó, táguló és zsugorodó, leglényegét kaméleon természetén keresztül megőrző üzleti tudomány bemutatására. A Földünk tűrőképességének végső határait feszegető gazdaság mozgását, a marketingkommunikációnak a Naphoz hasonlóan egyszerre életet adó és pusztítani képes erejét az életterét kinövő ember az univerzum világából vett hasonlatokkal értheti meg igazán. Részleteit, szakmai tartalmát illetően is remek könyv, figyelmünkre és időnkre érdemes.

Nagy Bálint, tanszékvezető, IBS

A digitalizálódás rendkívül érdekesen alakítja át a marketingkommunikáció lehetőségeit, kereteit, működését. Az ebben részt vevők köre kitágul, szerepük megváltozik. Ez a szakkönyv átfogó tudást ad a modern kommunikáció összetett és egyben izgalmas világáról, atomi szinten és galaktikus összefüggésekben is.

Novák Péter, Interactive Advertising Bureau Hungary, elnök

Hivatkozás: https://mersz.hu/horvath-bauer-marketingkommunikacio//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave