Horváth Dóra, Bauer András (szerk.)

Marketingkommunikáció

Stratégia, új média, fogyasztói részvétel


A csomagolás marketingfunkciói

Elfogadott tény, hogy a csomagolás hatással van/volt a fogyasztó érzékelésére mind napjainkban, mind már ötven évvel ezelőtt is, amikor először azonosították mint marketingeszközt. A marketingesnek egy feladata van, követni a trendeket, majd a csomagoláson visszaadni azt. A vállalatoknak a csomagolás kialakításakor több szempontnak kell megfelelniük: a jól tervezett csomagolás nemcsak promóciós értékkel bír az eladó számára, hanem megnyerő a fogyasztónak is (Bauer & Berács, 2006). A csomagolás kommunikációs eszköz, amelyről a fogyasztók következtetéseket vonnak le a termékről. A csomagolás a termék személyiségét hivatott leképezni, ami a súlyával, tapintásával, színével, grafikai elemekkel, számokkal, jelölésekkel és magával a formával válik a fogyasztók számára érezhetővé. A csomagolással a vállalat növeli a termék használati értékét azáltal, hogy megvédi a termék tulajdonságait (illatát, színét, ízét, formáját), és könnyebben felhasználhatóvá teszi. Egyben tájékoztatja a tartalomról, összetételről, a felhasználás módjáról, gyártójáról, a származási országról, szavatossági idejéről. Vásárlásra is ösztönöz, a csomagolás formájának, színének, anyagának, szövegének lélektani hatása van a termékválasztásban. Nem utolsósorban pedig azonosít és megkülönböztet. A csomagolás feladata még a figyelemfelkeltés, a tájékoztatás, vásárlási hajlandóság felkeltése és a fogyasztói bizalom kiváltása. Sokszor a csomagolást egy külső jellemzőnek tekintik, de egyre elfogadottabb az a nézet, miszerint a csomagolást az ötödik P-nek is tekintik az ár, a termék, a hely és a promóció mellett (Kotler & Keller, 2006).

Marketingkommunikáció

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 722 7

Talán soha nem volt még ennyire összetett és bonyolult a kommunikáció világa, mint napjainkban. Így talán soha nem volt még ennyire időszerű egy korszerű, átfogó szakmai anyag összeállítása, amely úttörő módon, tudományos részletességgel foglalkozik a legújabb tendenciákkal, jelenségekkel, módszerekkel, beleértve olyan területeket is, mint a közösségi média vagy az informális kommunikáció. Alapmű, a szerzőkhöz méltó igényes kivitelben.

Mezriczky László, a Magyar Reklámszövetség alelnöke

Csak első pillantásra merész megközelítés a marketingkommunikáció és a galaxis világának, logikájának párhuzamba állítása. Valójában kézenfekvő és illusztratív kulcs egy struktúrájában és alapelveiben évtizedek óta stabil keretek és paradigmák erőterében állandóan változó, táguló és zsugorodó, leglényegét kaméleon természetén keresztül megőrző üzleti tudomány bemutatására. A Földünk tűrőképességének végső határait feszegető gazdaság mozgását, a marketingkommunikációnak a Naphoz hasonlóan egyszerre életet adó és pusztítani képes erejét az életterét kinövő ember az univerzum világából vett hasonlatokkal értheti meg igazán. Részleteit, szakmai tartalmát illetően is remek könyv, figyelmünkre és időnkre érdemes.

Nagy Bálint, tanszékvezető, IBS

A digitalizálódás rendkívül érdekesen alakítja át a marketingkommunikáció lehetőségeit, kereteit, működését. Az ebben részt vevők köre kitágul, szerepük megváltozik. Ez a szakkönyv átfogó tudást ad a modern kommunikáció összetett és egyben izgalmas világáról, atomi szinten és galaktikus összefüggésekben is.

Novák Péter, Interactive Advertising Bureau Hungary, elnök

Hivatkozás: https://mersz.hu/horvath-bauer-marketingkommunikacio//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave