Horváth Dóra, Bauer András (szerk.)

Marketingkommunikáció

Stratégia, új média, fogyasztói részvétel


Tapasztalati márkázás – márkakommunikációs élményeken keresztül

Míg a vállalatvezetők és a márkamenedzserek a márkakoncepcióból indulnak ki, illetve az elvont konstrukcióban megfogalmazott értékekből, termékelőnyökből értelmezik a márkát, az azt hordozó terméket és marketingtevékenységet, addig a fogyasztók éppen fordítva, egy adott, konkrétan, fizikai valóságában megjelenő reklámfilmet, „színes, szagos” terméket, szolgáltatást érzékelnek. Abból indulnak ki, amivel konkrétan „szembetalálkoznak”, az óriásplakáttal, a csábító csomagolással, az udvarias call-centerrel, és a tiszta WC-vel a gyorsétteremben. Abban hisznek, amit látnak és amit tapasztalnak (Kapferer, 2008). A tapasztalati márkázás a márkakommunikáció értelmezésében azt jelenti, hogy milyen találkozások jönnek létre a márka és a fogyasztó között, milyen interfészek, milyen találkozási pontok (kontaktuspontok) vannak, és azok milyen hatást gyakorolnak, kulcskérdés a fogyasztói márkaérték megteremtésében.

Marketingkommunikáció

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 722 7

Talán soha nem volt még ennyire összetett és bonyolult a kommunikáció világa, mint napjainkban. Így talán soha nem volt még ennyire időszerű egy korszerű, átfogó szakmai anyag összeállítása, amely úttörő módon, tudományos részletességgel foglalkozik a legújabb tendenciákkal, jelenségekkel, módszerekkel, beleértve olyan területeket is, mint a közösségi média vagy az informális kommunikáció. Alapmű, a szerzőkhöz méltó igényes kivitelben.

Mezriczky László, a Magyar Reklámszövetség alelnöke

Csak első pillantásra merész megközelítés a marketingkommunikáció és a galaxis világának, logikájának párhuzamba állítása. Valójában kézenfekvő és illusztratív kulcs egy struktúrájában és alapelveiben évtizedek óta stabil keretek és paradigmák erőterében állandóan változó, táguló és zsugorodó, leglényegét kaméleon természetén keresztül megőrző üzleti tudomány bemutatására. A Földünk tűrőképességének végső határait feszegető gazdaság mozgását, a marketingkommunikációnak a Naphoz hasonlóan egyszerre életet adó és pusztítani képes erejét az életterét kinövő ember az univerzum világából vett hasonlatokkal értheti meg igazán. Részleteit, szakmai tartalmát illetően is remek könyv, figyelmünkre és időnkre érdemes.

Nagy Bálint, tanszékvezető, IBS

A digitalizálódás rendkívül érdekesen alakítja át a marketingkommunikáció lehetőségeit, kereteit, működését. Az ebben részt vevők köre kitágul, szerepük megváltozik. Ez a szakkönyv átfogó tudást ad a modern kommunikáció összetett és egyben izgalmas világáról, atomi szinten és galaktikus összefüggésekben is.

Novák Péter, Interactive Advertising Bureau Hungary, elnök

Hivatkozás: https://mersz.hu/horvath-bauer-marketingkommunikacio//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave