Horváth Dóra, Bauer András (szerk.)

Marketingkommunikáció

Stratégia, új média, fogyasztói részvétel


Adatbázisok felépítése

Az adatbázisok sorokból, illetve oszlopokból épülnek fel. A sorok a megfigyelt objektumra (vevő, tranzakció) utalnak, az oszlopok pedig az egyes sorokhoz tartozó változókat jelenítik meg. A változó a vevők egy-egy jellemzőjét fejezi ki több lehetséges kimenettel. Például ilyen változó lehet a vevő életkora, ahol a változó értékeit a vevő éveinek száma képviseli. A változók értékei lehetnek számokkal leírhatók, illetve nemnumerikusak. Az utóbbi esetben kép, szöveg vagy hang kerül rögzítésre változóként. A vállalatok ügyfélszolgálatát irányító szoftverek például minden ügyféllel való beszélgetést rögzítenek, amelyet eltárolnak egy adatbázisban. A numerikus változók lehetnek binárisak, illetve több értéket felvevő jellemzők. A bináris változóknak két kimeneti értékük van, ami gyakran 1 és 0 értéket jelent, ebben az esetben a bináris változót dummy változónak nevezzük. Ilyen változó lehet, hogy a vevő a legutóbbi ajánlatra reagált-e, vagy sem. A vállalati információs rendszerekben rengeteg nyers, ún. megfigyelt adat keletkezik, amelyeket át kell alakítani ahhoz, hogy üzleti döntésekben felhasználhatók legyenek. Ennek értelmében megkülönböztetünk megfigyelt és származtatott változókat (Berry & Linoff, 2000).

Marketingkommunikáció

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 722 7

Talán soha nem volt még ennyire összetett és bonyolult a kommunikáció világa, mint napjainkban. Így talán soha nem volt még ennyire időszerű egy korszerű, átfogó szakmai anyag összeállítása, amely úttörő módon, tudományos részletességgel foglalkozik a legújabb tendenciákkal, jelenségekkel, módszerekkel, beleértve olyan területeket is, mint a közösségi média vagy az informális kommunikáció. Alapmű, a szerzőkhöz méltó igényes kivitelben.

Mezriczky László, a Magyar Reklámszövetség alelnöke

Csak első pillantásra merész megközelítés a marketingkommunikáció és a galaxis világának, logikájának párhuzamba állítása. Valójában kézenfekvő és illusztratív kulcs egy struktúrájában és alapelveiben évtizedek óta stabil keretek és paradigmák erőterében állandóan változó, táguló és zsugorodó, leglényegét kaméleon természetén keresztül megőrző üzleti tudomány bemutatására. A Földünk tűrőképességének végső határait feszegető gazdaság mozgását, a marketingkommunikációnak a Naphoz hasonlóan egyszerre életet adó és pusztítani képes erejét az életterét kinövő ember az univerzum világából vett hasonlatokkal értheti meg igazán. Részleteit, szakmai tartalmát illetően is remek könyv, figyelmünkre és időnkre érdemes.

Nagy Bálint, tanszékvezető, IBS

A digitalizálódás rendkívül érdekesen alakítja át a marketingkommunikáció lehetőségeit, kereteit, működését. Az ebben részt vevők köre kitágul, szerepük megváltozik. Ez a szakkönyv átfogó tudást ad a modern kommunikáció összetett és egyben izgalmas világáról, atomi szinten és galaktikus összefüggésekben is.

Novák Péter, Interactive Advertising Bureau Hungary, elnök

Hivatkozás: https://mersz.hu/horvath-bauer-marketingkommunikacio//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave