Bauer András, Berács József, Kenesei Zsófia

Marketing alapismeretek


Kérdések

  1. Milyen követelményeket támaszthatunk az információkkal szemben?
  2. Milyen sajátosságok jellemzik a piaci információkat?
  3. Milyen átváltások lehetségesek a piaci információk megszerzésekor?
  4. Hogyan határozható meg a marketingkutatás?
  5. Milyen lépésekből áll a piackutatás folyamata?
  6. Milyen feladatokat kell ellátni a kutatástervezés során?
  7. Soroljon fel tipikus szekunder információforrásokat!
  8. Jellemezze a megkérdezés, megfigyelés, kísérlet módszereit, rávilágítva az alkalmazási lehetőségekre!
  9. Melyek a szóbeli, írásbeli, telefonos és online megkérdezés előnyei, hátrányai?
  10. Milyen marketingproblémákat lehet piackutatás segítségével megoldani? Soroljon fel néhányat a módszerek meghatározásával együtt!

Marketing alapismeretek

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 736 4

A marketinget gyakran mint az eladás művészetét, a vevők meggyőzésének és igényeik kielégítésének fortélyát, köznapi értelemben vett „tudományát” határozzák meg. A marketing – felfogásunk szerint – olyan alkalmazott közgazdasági és vállalatgazdasági diszciplína, amelynek mind a gyakorlati, mind az elméleti jelentősége egyre nő. A vállalatoknak olyan környezetben kell hatékonyan működniük, ahol a vevők alkotó módon képesek részt venni a közös értékalkotásban, ezáltal „beleszólásuk”, véleményük súlya növekszik.

A magyar gazdaság a 21. században jelentősen integrálódik a nemzetközi piacba, annak minden előnyével és hátrányával együtt. A gazdasági integráció és az információtechnológia fejlődése csökkenti a nemzeti határok szerepét, de a fogyasztók nemzeti érzelme, hazai termékek iránti vonzalma gyakran növekszik. A globális gazdasági válság és annak hazai sajátosságai jelentősen átalakították a fogyasztók értékrendjét és szokásait.

E környezetben született könyvünk második kiadása. Az új kiadásban az egyik legjelentősebb változás az internet megjelenése és hatása a marketing gyakorlatára. Az internet nemcsak marketingeszközként jelenik meg, hanem lényegesen befolyásolja az eladók és vevők közötti munkamegosztást, lehetővé téve a közös értékalkotást. Ezt követve olyan fogalmakat tárgyalunk, mint a vevői részvétel, a keresőmarketing, a közösségi média, a párbeszéd.

Hivatkozás: https://mersz.hu/bauer-beracs-kenesei-marketing-alapismeretek//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave