Törőcsik Mária

Fogyasztói magatartás

Insight, trendek, vásárlók


Életívmarketing

A fogyasztók magatartását, adottságait, körülményeit tekintve számos megoldás kínálkozik a fogyasztói csoportok kialakításához. Láthattuk eddig a nagyobb egységeket adó csoportosítási lehetőségeket, úgymint férfi és nő, generációk, a továbbiakban pedig az életkor, életszituáció alapján tekintjük át a lehetséges csoportokat. Ebben az esetben mintegy áttekintjük az emberek életét, akár számvetés készítésének, az élet tervezésének alapját is adhatjuk, szándékunkon kívül. Az egyik legkézenfekvőbb szegmentációs kiindulópontról van szó, mert az életíven való elhelyezkedés alapján nagy valószínűséggel eltérő az igény, eltérő a vásárolt termékek köre. A bébiétel, a vodka, a hintaló, a járókeret, az iskolatáska, a diszkó, a ránctalanító stb. valamennyire életkorhoz kötött termékek (bár határátlépéseket, „átpozicionálásokat” azért látunk, pl. bébiétel bio-fan felnőtteknek). A magyar gyakorlatban a marketingesek gyakran az egész magyar lakosságban gondolkodnak, legfeljebb egy-két nagyobb szegmenst neveznek meg célcsoportként. Klasszikusan az alábbi csoportok kerülnek a figyelem középpontjába: gyerekek, fiatalok, gyermekes családok, ezen belül kedvelt a háziasszony, a kisgyerekes, a nagygyerekes anya nevesítése. Ugyan az idősebbek, az érettek, a nyugdíjasok is ismert kategóriák, de legtöbb esetben a cégek 50, max. 60 éves korukig tartják célcsoportnak a fogyasztókat.

Fogyasztói magatartás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 737 1

Eladni olyan egyszerű!

Megnézed, merre megy a világ, pontosan kiválasztod a fogyasztóidat, majd felméred, mire vágynak a legjobban. És kész!

Már csak a terméket vagy a szolgáltatást kell hozzá csiszolnod.

Pont így csinálod? És hihetetlenül sikeres vagy? Akkor neked semmi szükséged erre a könyvre.

Mindenki más azonnal vegye a kezébe! Mert megtudja, hogyan működnek a trendek, kap tervezési modelleket és a mai magyar vásárlók szokásairól egy szuper pontos térképet, innovatív szegmensekkel.

Sőt, végre valaki részletesen leírta, mi a consumer insight!

Gábor Iván

Café Communications

Hivatkozás: https://mersz.hu/torocsik-fogyasztoi-magatartas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave